Autorid: Urve Vilk, Urve Vilk, Ehitusuudiste kuukirja toimetaja • 8. märts 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Karjäärinõu: kes koera saba kergitab, kui mitte koer ise

Oma karjääri planeerides ja töökohta vahetades tasub oma plussid hoolikalt läbi mõelda, sest kes koera saba ikka kergitab kui mitte koer ise, rääkis täna toimuval konverentsil Fantastiliste Naiste Päev Fontese partner Eva Lelumees.

Eva Lelumees soovitab enne enda tööjõuturul müümist teha põhjalik  eneseanalüüs ehk alustada hetkeolukorra hindamisest. "Sest kes koera saba ikka kergitab kui mitte koer ise."

Läbi tasub mõelda, milliseid keeli ja arvutiprogramme osatakse. Lisaks on kõigil funktsionaalseid oskusi raamatupidamis- või turundusoskuse näol. Me oskame juhtida, planeerida, tagasisidet anda.

Kui need oskused on kaardistatud, tasub mõelda, mida veel osatakse. "Kas oskad saneerida, raporteid kirjutada või suvepäevi korraldada. Tõenäoliselt oled töötanud mitmes sektoris – kaubanduses, finantsvaldkonnas, avalikus sektoris. Mõtle, mis on sinu tegevuse tagajärjel muutunud: kas oled vähendanud kulusid, tõstnud ettevõtte käivet, tõstnud kasumit, ümber mõelnud tööprotsesse, juurutanud ajasäästlikku tegevust, käivitanud uue ärisuuna või leidnud uue turu. Kas oled olnud meeskonna juht seda inspireerides või meeskonna liige, andes panuse kitsas vallas," rääkis Lelumee.

Üle ega ümber ei pääse ka haridusest. Lelumehe sõnul on hariduse roll erineva tähtsusega tööturule siseneja ja tööturul juba olija puhul. Viimase puhul on olulisem kogemus, mitte baasharidus. „Ent tööandjale jäävad silma need, kellel on värskem akadeemiline kraad. Täiendharidus näitab tööandjale, et sa oled kursis sellega, mis sinu valdkonnas turul toimub. Täiendkraadid on tegelikult väga hinnatud,“ rääkis Lelumees.

Kuna ettevõte ostab sind koos sinu väärtustega, tasub läbi mõelda, milliseid väärtusi rõhutatakse. Kas kodumaisust, rahvusvahelisust või midagi muud. "Kas sinu jaoks on oluline töötada meeskonnas, kus tähtsustatakse ühist meeskonnatunnet või oled sa staar, kes tahab üksi särada. Mõtle sellele, kas omaniku väärtushinnangud kattuvad sinu omadega. Kui sulle on oluline ettevõtte rohelisus, perekesksus, sotsiaalne vastutustundlikkus, siis uuri ka seda,“ soovitas ta. Lisaks tasub tähele panna, kus ettevõte asub ning kas ollakse päevas nõus mitu tundi tööle ja tagasi sõitma, kas on olemas parkimiskoht, kas tulevane tööruum on aknaga või mitte jne.

Kui plaan on selge, tasuks mõelda, kas reageeritakse olemaolevatele pakkumistele või otsitakse ise endale sobivaid rolle. „Kõik eelnevalt nimetatu moodustab sinu brändi, millega sa pead tegelema. Eristu ja kommunikeeri, mõtle sellele, milliseid kanalid selleks kasutad. Võta sõna oma erialakanalites, loo endast kuvand,“ rõhutas Lelumees.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700