Uuringus raames tehti katse, mille eduka sooritamise korral oli võimalik saada kinkekaart. Selgus, et osalejad, kes esimene kord kaarti ei võitnud, olid valmis selle eest maksma 43% rohkem kui need, kes selle võitsid ning vaid 22% nendest otsustas seda kaarti pärast ise kasutada, samal ajal kui esimesel katsel kaardi saanute seas oli kaardi kasutajate osakaal 57%.
Turundajate jaoks põnev teadmine - mida rohkem klient Sinu toodet igatseb, seda vähem ta seda hiljem naudib. Uzma Khan soovitab olla defitsiidi teadliku tekitamisega väga ettevaatlik - see tõstab lühiajaliselt müüki, aga sellel võivad olla pikaajalised tagajärjed - nagu negatiivne mõju teiste toodete müügile, kordusostudele ning lojaalsusele.
Autor: Urve Vilk, Juhtimine. ee