11. märts 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mida rohkem klient Sinu toodet igatseb, seda vähem ta seda hiljem naudib 

Toodete kättesaadavuse piiramine suurendab inimeste soovi seda toodet saada, aga vähendab nende rahulolu selle tootega peale seda kui nad on selle saanud, selgub Stanfordi Ülikooli turundusprofessori Uzma Khan juhtimisel läbiviidud uuringust, vahendab juhtimine.ee.

Uuringus raames tehti katse, mille eduka sooritamise korral oli võimalik saada kinkekaart. Selgus, et osalejad, kes esimene kord kaarti ei võitnud, olid valmis selle eest maksma 43% rohkem kui need, kes selle võitsid ning vaid 22% nendest otsustas seda kaarti pärast ise kasutada, samal ajal kui esimesel katsel kaardi saanute seas oli kaardi kasutajate osakaal 57%.

Turundajate jaoks põnev teadmine - mida rohkem klient Sinu toodet igatseb, seda vähem ta seda hiljem naudib. Uzma Khan soovitab olla defitsiidi teadliku tekitamisega väga ettevaatlik - see tõstab lühiajaliselt müüki, aga sellel võivad olla pikaajalised tagajärjed - nagu negatiivne mõju teiste toodete müügile, kordusostudele ning lojaalsusele.

 

 

Autor: Urve Vilk, Juhtimine. ee

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700