14. märts 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Reisibüroodel ärikliente järjest rohkem

Turismibüroode pakutav äriklienditeenindus, millel on ettevõtete jaoks tavakliendiks olemise ees hulk eeliseid, on taas jalgu alla saamas ja endale masu järel turul kohta välja võitlemas. 

Äriklienditeenindus oli üks neist luksusteenustest, mis viimastel aastatel majanduslanguse tõttu osa ettevõtete jaoks üleliigne kulu oli. Nüüd on olukord taas muutuma hakanud. “Masu ei jätnud kedagi puutumata, ka meid mitte. Kuna Estraveli äriklientide hulk on väga suur, siis toimus surutise ajal teatav puhastumine,” sõnas Estraveli kliendisuhete juht Rista Koit.

“Suured kliendid ja rahvusvaheliste kontsernide liikmed reisisid edasi, aga kaalusid enne oma lähetuste vajadusi väga hoolikalt. Kõige rohkem toimus puhastumine just väiksemate klientide ja ettevõtete puhul – kes vähendas reisikulud pea olematuks, kes ei pidanud majanduslangusele vastu ja oli sunnitud oma äritegevuse sootuks peatama,” rääkis ta viimastel aastatel valitsenud olukorrast.

Samas on kliendisuhete juht positiivselt meelestatud, sest kliente on hakanud juurde tulema. “Rõõm on teatada, et viimase aasta kokkuvõtted on näidanud elavnemist ning ärireisimine on päev-päevalt üha vajalikumaks muutunud,” nentis Koit. 

“Meil on väga hea meel, et oleme kriisiolukordades adekvaatselt tegutsemise eest pälvinud klientide suure usalduse,” sõnas ta. Praeguseks on Estraveli nimekirjas üle 4000 lepingulise ärikliendi.

Põhjalikum taustakontroll. Ometi on mingid asjad masuga kaasa tulnud. Ärikliendiks soovida saavate ettevõtete majanduslik olukord, mis oli ka enne oluline, on nüüd suurema luubi all.

“Neil, kes soovivad ärikliendiks saada, tuleks meiega ühendust võtta, teavitada meid oma eeldatavatest reisimahtudest ja soovidest. Meie uurime ettevõtte tausta ja finantskäitumist ning pakume välja krediidilimiidi suuruse ja maksetähtaja,” rääkis protsessist Reisieksperdi tegevjuht Sven Lõokene.

Sama teeb Estravel. “Peamine nõue on äriklienddiks sooviva ettevõtte korrektne ja jätkusuutlik majanduslik olukord. Estravel jätab endale õiguse kontrollida ettevõtete tausta ja hetkeolukorda Eesti avalikest äritegevust kajastavatest infokanalitest, näiteks Krediidiinfost või majandustegevuse registrist,” tõi välja ka Rista Koit.

Muus osas on protsess ikka endine. Soovijal on võimalik lahenduste seast endale meelepäraseim valida. “Pakume erinevaid koostöölepinguvariante olenevalt ettevõtte reisimahtudest ja -vajadustest ehk alates tavalisest teenuslepingust kuni suurkliendilepinguni. Koostööleping ei kohusta ettevõtet millekski, ent pakub võimaluse saada osa soodustustest ja pakkumistest,” täpsustas Koit.

Lahendused kujunevad firmaga koostöös. Sobivad lepingud kujunevad Koidu sõnul välja töö käigus reisikonsultandi ja kliendi vahel. “Esimesed tellimused nõuavad suuremat infovahetust, edasised aga jooksevad libedamalt. Eripakette teeme koostöös oma heade koostööpartneritega. Peamiselt on need soodsad konverentsiruumide või ergutusvõimaluste pakkumised ja muu seesugune,” toonitas ta.

Kokkulepitud lepingutingimuste ja maksesummade eest on Sven Lõokese sõnul võimalik nautida personaalset klienditeenindust, abi kerkivate probleemide lahendamisel, vabastust enamikust teenustasudest ning ka paindlikke maksetingimusi. Viimasena nimetatu sõltub juba konkreetsest ettevõttest.

“Soodustused olenevad kliendi reisimahtudest ja need lepitakse kokku iga kliendiga eraldi,” sõnas Lõokene.

Ärikliendiks olemise eelised

Reisibürood pakuvad äriklientidele:

Personaalset teenindust kindla reisikonsultandi või tiimi poolt, kes tunneb kliendi vajadusi;

Soodustusi broneerimis- ja teenustasudelt;

Kokkuleppehindu;

Krediidivõimalust ja soodustusi maksetingimustes;

Online-aruandlussüsteemi;

Reisiteenuste koolitust

klientide travel manager’idele;

Koolitusreise klientide travel manager’idele;

Igakuist e-uudiskirja ja sooduspakkumisi;

24 h reisiabi;

Kiiret vastamist päringutele, enamasti 24 h jooksul;

Piletite ja muude reisidokumentide kohaletoomist;

PReemiaid;

Tasuta infoteenust reisimisvõimaluste kohta;

Tasuta konsultatsioone, mille raames kliendihaldurid tutvustavad ärikliendile kasulikke kliendiprogramme ja aitavad programmidega liituda;

Abi reisikulude planeerimisel ja aruandluse korraldamisel;

Ligipääsu broneerimissüsteemidele.

Allikad: Estravel, Reisiekspert, Kaleva Travel, Baltic Tours

Kaugemale reisides vaja büroo abi

Kadri Lainas

Prisma Peremarketi pressiesindaja

Meil toimuvad reisid peamiselt Eestis ja Eesti lähiregioonidesse. Kuus tuleb kokku kuskil kümmekond reisi. Oleme Kaleva Traveli äriklient, aga kasutame neid ainult kaugemate reiside puhul. Lühireiside tarvis me nende teenuseid ei kasuta.

Esiteks on omal käel minnes hinnad odavamad kui teenusepakkuja kaudu. Kui pöördume mõne hotelli poole, siis saame sealt sageli hea hinnaga pakkumise. Kui kasutame reisibüroo abi, võtab see vahelt tasu, nii et selle kaudu ei saa alati eelist.

Teiseks on otse minemine tihti kiirem, paindlikum ja efektiivsem, sest vahelt kaob selline telefoni mängimine.

Kui me näiteks Riiga sõidame, siis on meil võimalik hoopis oma partnerbussifirma teenust kasutada.

KOMMENTAAR

Kaugemale reisides vaja büroo abi

Kadri Lainas

Prisma Peremarketi pressiesindaja

Meil toimuvad reisid peamiselt Eestis ja Eesti lähiregioonidesse. Kuus tuleb kokku kuskil kümmekond reisi. Oleme Kaleva Traveli äriklient, aga kasutame neid ainult kaugemate reiside puhul. Lühireiside tarvis me nende teenuseid ei kasuta.

Esiteks on omal käel minnes hinnad odavamad kui teenusepakkuja kaudu. Kui pöördume mõne hotelli poole, siis saame sealt sageli hea hinnaga pakkumise. Kui kasutame reisibüroo abi, võtab see vahelt tasu, nii et selle kaudu ei saa alati eelist.

Teiseks on otse minemine tihti kiirem, paindlikum ja efektiivsem, sest vahelt kaob selline telefoni mängimine.

Kui me näiteks Riiga sõidame, siis on meil võimalik hoopis oma partnerbussifirma teenust kasutada.

Büroo ei pruugi täita erinõudmisi

Mihkel Uiboleht

Eesti Jalgpalli Liidu suhtekorraldusjuht

Meie otseselt ühegi büroo teenuseid ei kasuta. Meil on täiskohaga tööl oma reisikorraldaja, kes korraldab meie lendusid ja majutust. Ta käib sihtkohtades eelnevalt uurimas, millised on hotellid ja transporditeenused.

Kuna sportlaste puhul on tegemist spetsiifiliste nõudmistega, siis päris tavaline reisikorraldaja ei pruugi kõiki vajalikke asju teada. Meie oma inimene aga teab väga täpselt meie nõudmisi ja tingimusi, mis sportlastel vaja on. Koondise treenerid ja mänedžerid otsustavad, milline hotell ja kus võetakse.

Aga loomulikult tuleb meil korraldada ka kohtunike, ametnike ja teiste mängijate reise, kui nad Eestisse tulevad.

Autor: Urve Vilk, Signe Sillasoo

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700