Retrohõng mängib kätte turundustrumbi

Nõukaaegse hõnguga kaup poelettidel võimaldab tarbijal nautida ammukogetud, teada-tuntud elamusi ning tootjal hoida kokku ressursse turustamisel.

Juba aastaid tagasi hakkasid üksteise järel esile kerkima nõukaaegsed hitt-tooted, alustades karastusjookidest ja lõpetades jäätistega. Taaselustatud kaubamärkide populaarsus toona on igakülgselt mõistetav. Kuid kas täna on endisaegse kauba tootmine ikka veel hea müügiargument?

Tegelikult ei peagi ju nostalgia taaselustamiseks konkreetset kaupa tootma. Näiteks retrotemaatikas loodud reklaam on samuti osa üliheast turunduskampaaniast. Tallinna Kaubamaja AS presenteeris oma juubeliaasta raames mullu mitmeid reklaamklippe ajaloolises võtmes. Ettevõtte turundusdirektor Enn Parel ütleb, et eesmärgiks oligi pilguheit minevikku. „Näidata, et Kaubamaja on olnud pikalt ja on kindlasti teist samapalju veel, “ rääkis Parel. Kuigi firma turundusjuht ütleb, et nende reklaamkampaaniad on väikese mahuga ja edukust mõõdetud pole, olevat vahetu tagasiside kõlanud vaid positiivses noodis. Ja loomulikult – nostalgia ja ammustest aegadest mõlgutamine saabki olla vaid tähelepanu köitev. 

Juba Premia Tallinna Külmhoone algusaastatel oli jäätis defitsiit ja väga ihaldusväärne. Meenutades Malviinat, Eskimot, Karujäätist, Regatti ja Juubelijäätist, meenub kindlasti igaühele killuke ajaloost. Toona oli tootmismaht ligikaudu 6000 tonni ja valdav osa sellest reisis NSVL plaanimajanduse iseärasuste tõttu lõunavabariikidesse. Ehk kodustel poelettidel oma jäätist polnudki, meenutab Kõvask. „See oli ka põhjuseks, mil oma lapsepõlvestki meenub ootusärevus, kui selgus, et kohalikku poodi on jõudnud müügile 28 kopikat maksnud Eskimo. Premia jäätis oli defitsiit ja seda magusam siis ka jäätise maitse, kui see lõpuks poest või teatrikohvikust leida õnnestus“, vaatab Kõvask olnule tagasi.
Täna teadagi jäätis enam defitsiit pole. Sellegipoolest teevad ilma niinimetatud vanad head margid. Eelmisel aastal oli konkurentsitult jäätiseturul number üks nostalgiline Eriti Rammus koonusjäätis 5,7% turuosaga, lüües kõigi aegade müügirekordi.

Osale arutelus

  • Urve Vilk, Ain Kivesti

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

V nagu vesi ja vaba aeg

V on veemõnude ja vaba aja veetmise element, mis märgib kõike võrratut ja vajalikku. Hotellist, spaast, restoranist, kohvikust ja konverentsikeskusest koosnev kompleks on koht, kus unustad kõik üleliigse ja pühendud vaevata kõigele, mis elus tegelikult oluline on. Hea tervis. Head inimesed. Hea tuju.

Kuninglik Saku mõis – pealinnast vaid 11 km kaugusel

Tallinnast vaid 11 km kaugusel rohelusse mattunud Saku mõis sobib suurepäraselt nii koosolekute, seminaride, konverentside kui firmapidude korraldamiseks. Väärika ajalooga Saku mõisa peahoone pärineb 1820. aastast ning on oma rikkaliku-luksusliku dekoori ja laemaalingutega üks Eesti kaunimaid.

Küsitlus

Millal plaanid suvel puhata?

  • Juunis
    17%
    17%
  • Juulis
    83%
    83%
  • Augustis
    0%
    0%
  • Ei puhkagi suvel
    0%
    0%
  • Muu
    0%
    0%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Teabevara

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine