16. märts 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Retrohõng mängib kätte turundustrumbi

Nõukaaegse hõnguga kaup poelettidel võimaldab tarbijal nautida ammukogetud, teada-tuntud elamusi ning tootjal hoida kokku ressursse turustamisel.

Juba aastaid tagasi hakkasid üksteise järel esile kerkima nõukaaegsed hitt-tooted, alustades karastusjookidest ja lõpetades jäätistega. Taaselustatud kaubamärkide populaarsus toona on igakülgselt mõistetav. Kuid kas täna on endisaegse kauba tootmine ikka veel hea müügiargument?

Tegelikult ei peagi ju nostalgia taaselustamiseks konkreetset kaupa tootma. Näiteks retrotemaatikas loodud reklaam on samuti osa üliheast turunduskampaaniast. Tallinna Kaubamaja AS presenteeris oma juubeliaasta raames mullu mitmeid reklaamklippe ajaloolises võtmes. Ettevõtte turundusdirektor Enn Parel ütleb, et eesmärgiks oligi pilguheit minevikku. „Näidata, et Kaubamaja on olnud pikalt ja on kindlasti teist samapalju veel, “ rääkis Parel. Kuigi firma turundusjuht ütleb, et nende reklaamkampaaniad on väikese mahuga ja edukust mõõdetud pole, olevat vahetu tagasiside kõlanud vaid positiivses noodis. Ja loomulikult – nostalgia ja ammustest aegadest mõlgutamine saabki olla vaid tähelepanu köitev. 

Juba Premia Tallinna Külmhoone algusaastatel oli jäätis defitsiit ja väga ihaldusväärne. Meenutades Malviinat, Eskimot, Karujäätist, Regatti ja Juubelijäätist, meenub kindlasti igaühele killuke ajaloost. Toona oli tootmismaht ligikaudu 6000 tonni ja valdav osa sellest reisis NSVL plaanimajanduse iseärasuste tõttu lõunavabariikidesse. Ehk kodustel poelettidel oma jäätist polnudki, meenutab Kõvask. „See oli ka põhjuseks, mil oma lapsepõlvestki meenub ootusärevus, kui selgus, et kohalikku poodi on jõudnud müügile 28 kopikat maksnud Eskimo. Premia jäätis oli defitsiit ja seda magusam siis ka jäätise maitse, kui see lõpuks poest või teatrikohvikust leida õnnestus“, vaatab Kõvask olnule tagasi.

Täna teadagi jäätis enam defitsiit pole. Sellegipoolest teevad ilma niinimetatud vanad head margid. Eelmisel aastal oli konkurentsitult jäätiseturul number üks nostalgiline Eriti Rammus koonusjäätis 5,7% turuosaga, lüües kõigi aegade müügirekordi.

Autor: Urve Vilk, Ain Kivesti

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700