Autorid: Urve Vilk, Urve Vilk, Ehitusuudiste kuukirja toimetaja • 29. märts 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Aasta turundustegu: Saib paneb endast rääkima

Saibi lansseerimise eest aasta turundusteo tiitli pälvinud Leiburi juhatuse esimehe Asso Lankotsi sõnul oli toote lansseerimine ise traditsiooniline, ent toode ise nii hea, et toimus suust-suhu turundus, mistõttu meediarekaami vajadus kujunes plaanitust väiksemaks.

Küsimustele vastab Leiburi juhatuse esimees Asso Lankots.

Kas tiitel tuli üllatusena?

See oli päris suur üllatus. Registreerusime konkursile üsna viimasel minutil. Aga võistluse progresseerudes enesekindlus natukene kasvas. Tundsime ennast natukene kindlamana, kuna meil oli tervikkontseptsioon: toote nullist arendamine koos jõulise lansseerimisega, mitte toote ühekordne kampaania toote eluea sees.

Tiitlit võib nimetada Eesti turunduse Oscariks ja see on väga suur au, eriti meiesuguse äri puhul, kus on tegu kiiresti ringleva tarbekaubaga. Ega siia selliseid auhindu eriti sageli ei tule, pigem lähevad need teenuste ja interaktiivsete tegevuste valdkonda.

Mis on Saib?

See on kombinatsioon leivast ja saiast. Pagaritoode, mis on valmistatud 100% rukkijahust, samas on tal saia pehmus ja konsistents, mis oli kõige suurem tootearenduslik väljakutse. Seda tüüpi tootearendus on päris pikk, see kestis üle kahe aasta ja hõlmas väga paljusid ettevõtteid. Vajadus tuli sellest, et rukkijahu toodete tarbimine on langev trend, pehmed saiatooted tulevad jõuliselt peale, müügitopis on viis esimest saiatooted. Otsisime lahendust, kuidas teha rukkitoodet, mis oleks samas pehme ja lapsesõbralik kui sai.

Kui pikk tootearendusprotsess tavaliselt on?

Saibi puhul oli tegu tõelise innovatsiooniga. Üldjuhul kestab tootearendus neli kuni kuus kuud ideest kuni lansseerimiseni.

Kuidas tootearendus Leiburis toimub?

Meil on tootearendusrühmake, kes regulaarselt koos käib. Päris palju ideid tuleb ka väljaspoolt maja, näiteks tarnijatelt või messidelt. Tuleb improviseerida, innovatsioon ei toimu varasemaid uuringuid vaadates. Nimekonkursi korraldas reklaamiagentuur, kes valmistas ette pika nimekirja erinevatest võimalustest. Ja nende seas oli ka Saib.

Kui oluline on koostöö reklaamiagentuuriga?

Väga oluline, meil endal pole majas ei sellist ajalist ressurssi ega kompetentse. See on strateegiline turunduspartner, kes aitab mõelda ka raamidest väljaspool. See on suur lisaväärtus, mida selline partner annab.

Kui suure osa Saib teie müügist moodustab?

Eestis toimuvast müügist moodustab ta rahas ca 10%, mis on uue toote jaoks väga hea tulemus. Ambitsioonid olid alguses väiksemad, tundus, et see on nišitoode, mida võib olla keeruline turundada, aga nimi oli toote üks tugevamaid väliseid tunnuseid, mis aitas seda üles töötada. 

Mis turunduses täna töötab ja mis mitte?

Teeme vähem tooteid ja seda jõulisemalt neid lansseerime. Teeme kolm-neli tugevamat uut toodet aastas ja üritame iga uue toote puhul selgelt aru anda miks me seda teeme, rohkem on tekkinud läbimõeldust.

Saib oli selles mõttes fenomenaalne, et ta tõusis eelmise aasta lõpus Eestis enimmüüdud rukkitooteks ja püsis sellena päris pikka aega, ehkki ta polnud kilohinna poolest odavamatele isegi mitte lähedane. Toode peab ikkagi hea olema, ainult heast kampaaniast ei piisa. 

Eestis on kommunikatsioon tootja ja tarbija vahel tööle hakanud. Saib vallandas positiivse tagasiside. Aga meile tuleb ka kriitilist tagasisidet. Kuna me toodame ka Soome turule, siis on näha, et soomlased on harjunud rohkem andma tootjale tagasisidet, me saame sealt tagasisidet rohkem, aga ka Eestis hakkab see arenema

Saib oli tõsine ja aus toode tootearenduse mõttes, millel oli eriline nimi ja mille lansseerimiskampaania oli enam-vähem traditsiooniline. Võib öelda, et eriline toode ja nimi ning hea kättesaadavus tagasid selle, et see osutus väga edukaks. Ka meie kliendid ehk jaekaubandus võttis selle väga hästi vastu.

Toote vastuvõtt oli nii hea, et kaks nädalat peale lansseerimise algust vähendasime massimeedia eelarvet, kuna hakkas toimuma suust-suhu turundus, Saibist räägiti foorumites, blogides uudistes jne. See oli märkimisväärne tulemus meie jaoks.   

 

 

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700