Huvi veebipoodide vastu kasvab

Kaupade jaemüük posti ja interneti teel oli veebruaris viis miljonit eurot, viimati oli selline tulemus aastal novembris 2009, teatas statistikaamet. Eeliseks on mugavus, hea teeninus ja tasuta koju toomine.

"Elioni IT- ja tehnikakaupade jaemüük kasvas I kvartalis võrreldes eelmise aasta sama ajaga üle kümne protsendi. E-poes oli see kasv kolm korda suurem ehk üle 30%," kommenteeris Elioni e-poe arendusjuht Jaanus Reinsalu. Ta täpsustas, et Elioni e-poes hakkas müük ülesmäge minema juba 2010. aasta maikuus.

Reinsalu märkis, et praegu on e-poe müügi osakaal kogu Elioni jaemüügist 18% ning 2012. aasta lõpuks plaanib ettevõtte osakaalu kasvatada 30%ni.

"Elioni e-poe käive ja kasutajate arv on kasvanud järjepidevalt alates sellest ajast, mil selle võimaluse oma klientide jaoks lõime. Usun, et võtmetegur on toimiv logistikasüsteem ning hea teenindus. Näiteks Tallinnas tehtud hommikuste tellimuste puhul on kliendil kaup õhtuks käes," lausus Reinsalu. Ta lisas, et enimmüüdavad kaubad Elioni jaeäris on sülearvutid ja telerid.

Raamatukauplus Krisostomus OÜ omaniku ja juhatuse liikme Margus Pau sõnul kasvas selle aasta alguses jaemüük interneti teel võrreldes eelmise aasta algusega 34%.

Krisostomus tegeleb üle kogu maailma väljaantud raamatute tarnimisega Eestisse. "Selle poolest on meie internetipood eriline. Meie raamatute tellijad on suured teadusraamatukogud, ülikooli raamatukogud ja erakliendid, kes on tudengid ning kõrgharidusega spetsialistid," rääkis Pau.

Tema sõnul on interneti teel ostmise eelis see, et paljudel raamatutel on internetis üleval näidisleheküljed, kus saab raamatutega tutvuda. "Samuti on mugavus, et meie saadame raamatud tasuta kohale," sõnas Pau.

Konkurentsi jagub ka siin. Pau arvates raamatute jaemüügi trend interneti teel tõuseb. "Meie oht on muidugi välismaa konkurendid, näiteks Amazon. Võime neile oma kliente kaotada," rääkis ta.

ASi Anttila tegevdirektori Tauno Tuula sõnul on nende klientide trend selline, et inimene ostab seda, mida tal vaja on. "On see siis muruniiduk, mopeed või teksapüksid, aga kampaaniakaubad enam ei müü, kliendid on muutunud asjalikuks," nentis ta.

Tema sõnul läks ka nendel tänavu aasta algus võrreldes eelmise aasta algusega kõvasti parem. Kuna ettevõtte on börsifirma, siis Tuula ei soosinud rääkida numbritest.

Tuula lisas, et interneti- ja postimüügi eelis on see, et kui inimene elab Kihnu saarel, siis on väga tülikas sõita Tartusse, selleks et vaadata muruniidukit.

Ta täpsustas, et Eesti jaemüügis peaks interneti ja posti teel müügi osatähtsus olema umbes 1–1,4%, mis on neli korda väiksem kui mujal maailmas. "Soomes on 4%, Saksamaal 7% ja Ameerikas 20% jaemüügist interneti ja posti teel. Meil tuleb pingutada, et võita inimeste usaldus," märkis Tuula.

 

Osale arutelus

  • Urve Vilk, Alyona Stadnik

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

V nagu vesi ja vaba aeg – V Spaa- ja Konverentsihotellis

V on veemõnude ja vaba aja veetmise element, mis märgib kõike võrratut ja vajalikku. Hotellist, spaast, restoranist, kohvikust ja konverentsikeskusest koosnev kompleks on koht, kus unustad kõik üleliigse ja pühendud vaevata kõigele, mis elus tegelikult oluline on. Hea tervis. Head inimesed. Hea tuju.

Peppersack – tee ajalooliste maitsenaudinguteni

Tallinna vanalinna südames, ajaloolise Raekoja ligidal asuv restoran Peppersack pakub meeldejäävaid maitseelamusi. Lisaks saab nautida mõõgavõitlejate igaõhtust efektset etendust.

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

BVT PARTNERS otsib BÜROOJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

28. juuni 2018

Teabevara