6. aprill 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas valida finantsteenust?

Kui kaalud krediitkaardi või laenu võtmist, hoiuse avamist või kodu kindlustamist, tasub endale sobivaimate tingimuste leidmiseks kindlasti võrrelda vähemalt kolme pakkuja tingimusi.

Kuigi võib tunduda mugav osta näiteks reisikindlustus samast kindlustusseltsist, kus on kindlustatud ka su kodu ning hoiustada pangas, kus teed oma igapäevaseid arveldusi, ei tasu mugavus oma rahaasjade korraldamisel alati ära.

Miks? Esiteks seetõttu, et otsus, mida sa laenu võttes või oma elu kindlustades teed, mõjutab su rahalist olukorda ja turvalisust üsna pika aja jooksul. Seejuures ei peaks võrdlemisel kunagi peamiseks otsustamise argumendiks olema hind, vaid lähtuma peaksid enda vajadustele kõige sobivamate tingimustega teenuse otsimisest.  

 

Teiseks tasub erinevate finantsteenuste puhul erinevate pakkujate tingimusi võrrelda seetõttu, et kuigi mitmed teenused kannavad erinevates pankades ja kindlustusseltsides sama nime – näiteks eluasemelaen või kodukindlustus – on nende tingimused üldjuhul erinevad.

Näiteks laenu võttes võivad lisaks intressi suurusele erineda ka paljud teised lepingu tingimused – kas ja millistel tingimustel võid sa võtta maksepuhkust, millised on intressimäära kujunemise alused, kuidas saad laenu ennetähtaegselt tagasi maksta jne.

Kodukindlustuse puhul jällegi erineb see, milliseid juhtumeid loetakse kindlustusjuhtumiks ja milliseid mitte, samuti on erinevad välistused. Näiteks üks selts on oma kindlustustingimustesse kirja pannud, et sa saad kahjuhüvitist, kui kevadine suurvesi on su keldri üle ujutanud, aga teises on selline juhtum kirjas välistusena.

 

Enne kui hakkad mõnda finantsteenust ostma mõtle läbi, millised tingimused on sinu jaoks konkreetset teenust ostes olulised. Kindlustuse puhul näiteks milliste riskide vastu end kindlasti kindlustada tahad. Samuti vii ennast teenuse sisuga kurssi, siin aitavad nii teenusepakkujate veebilehed, klienditeenindajatelt täiendava info küsimine kui ka erapooletud tarbijaveebid. Lisaks võrdle erinevate pakkujate teenuste tingimusi.

Autor: Finantsportaal minuraha.ee, Rivo Sarapik

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700