Autorid: Urve Vilk, Urve Vilk, Ehitusuudiste kuukirja toimetaja • 19. aprill 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Vaid iga kümnes saab toidupoest osta seda, mida ihaldab 

Majanduskriisis on nende inimeste hulk, kes ostavad poest alati soovikohast, kahanenud ligi kaks korda, selgus konjunktuuriinstituudi uuringust.

Kui 2007. aastal kulutas leibkond ühe liikme kohta toidule keskmiselt 68,4 eurot, siis 2010. aastal oli vastav näitaja ligilähedased 69,2 eurot. Samas on toit ainuüksi viimase aastaga kallinenud 11%, millest järeldub, et inimesed ostavad poest lihtsalt vähem ning hinnaklassilt odavamat kaupa. 

Tarbijaid, kes ostsid mullu poest alati soovikohast, oli 11%, mida on kuue protsendipunkti võrra vähem kui majandussurutise eelsel 2007. aastal. Väga harva või üldse ei saa soovikohast osta 27% inimestest, kolme aasta eest oli vastav näitaja 20%.

Hindade pidev tõus on toonud kaasa selle, et 70% inimest vaatab poes hindu alati, sageli teeb seda 25% vastanutest.

 

 

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700