Facebookis võib peituda oht karjäärile

Eurocom Worldwide’i uuringu kohaselt kontrollib 38% IT-firmadest tööle kandideerijate profiile suhtlusvõrkudes.

Uuring toimus koostöös Eesti kommunikatsiooniettevõttega In Nomine ja näitas, et rohkem kui blogid, pakuvad ettevõtetele huvi kandideerijate Facebooki, Twitteri ja LinkedIni profiilid.

„Tööotsijaid võib ju rõõmustada, kui tulevane tööandja vaatab nende LinkedIni profiili, ent kuidas on sisuga, mis on postitatud nende Facebooki profiilile? Sotsiaalmeedia pluss ja samal ajal ka miinus on selle kättesaadavus kõigile, näiteks mõne läbupeo pildid võivad karjäärile halvasti mõjuda. Samas aga võib info inimese põnevate hobide kohta teda atraktiivsemaks muuta,“ kommenteeris kommunikatsiooniettevõtte In Nomine konsultant Heikki Sal-Saller.

Eurocom Worldwide’i uuring näitas, et 38% tehnikafirmadest uurib profiile suhtlusvõrkudes, et määrata kindlaks kandidaatide sobivus töökohale. „Suhtlusvõrgud on suurepärane viis sidemete hoidmiseks ja karjäärivõimaluste loomiseks, kuid inimese professionaalse ja isikliku mina eristamine muutub järjest raskemaks,” lisas Heikki Sal-Saller.

IT-ettevõtte Logica Eesti ärijuht Andres Birnbaum ütles, et Logica on juba pikemat aega kasutanud suhtevõrgustikke oma uute töötajate, uute võtmeisikute ja äripartnerite tausta uurimiseks.

„Me kasutame neid eelkõige teada saamaks, kes on need inimesed, kes tunnevad kandideerijat ja samas kuuluvad meie tutvusringkonda. Eelkõige kommentaari saamiseks mõnelt endiselt kolleegilt, tööandjalt. Täna arendame ka Logica Eesti Facebooki lehekülge, mille eesmärk on koondada sama valdkonna professionaale ja kommunikeerida Logicat kui atraktiivset tööandjat,“ rääkis Birbaum.

2011. aasta jaanuaris ja veebruaris korraldatud uuring, mis hõlmas enam kui 660 tehnikafirmade tippjuhti, näitas ka, kuidas firmad ise sotsiaalmeediat ära kasutavad.

Vaid pisut enam kui kolmandikul (36%) IT-firmadest on paigas muu reeglipärane protsess peale Google Alertsi, et saada teada nende kohta veebis öeldut.

„Suhtlusvõrgus kampaania läbiviimise esimene etapp on uurida ja jälgida, mida räägitakse firmast ning selle teenustest ja toodetest veebis,” märkis Eurocom Worldwide’i võrgustiku juht Mads Christensen. „Suurem osa firmadest ei tee seda üldse või siis ei tee seda kuigi korrapäraselt.”

Mis puudutab aktiivsust, siis vaid veerand (26%) vastanud firmadest säutsub iga päev Twitteris ja vaid viiendik (21%) uuendab iga päev oma Facebooki lehekülge.

Eurocom Worldwide’i 2011. aasta tehnikaturu uuringu viis läbi võrgustik ise ja sellesse kuuluvad agentuurid 2011. aasta jaanuaris ja veebruaris. Küsitleti 664 tippjuhti enam kui 30 riigi IT-firmadest. Eestis tehti koostööd ITLiga.

Hea teada

Uuringu metoodika

Igal aastal küsitleb Eurocom Worldwide ja sellesse kuuluvad PR-agentuurid tehnikafirmade liidreid ja tehnikapoole tippjuhte, et mõõta sektori professionaalide suhtumist ja vastuste usaldusväärsust. Sel aastal osales rekordiliselt 664 vastajat. Uuring viidi läbi interneti kaudu ning andmete kogumine toimus 2011. aasta jaanuaris ja veebruaris.

Mis on mis

Eurocom Worldwide

Eurocom Worldwide on sõltumatute, eraomandis olevate avalike suhete agentuuride üleilmne liit. 
Eurocom Worldwide’i kulub 30 agentuuri enam kui 900 kommunikatsioonispetsialisti ja konsultandiga 60 pealinnas ja ärikeskuses üle kogu maailma.
Rohkem teavet leiate veebilehelt www.eurocompr.com.

Osale arutelus

  • Urve Vilk

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Pidupäev ajaloolises Roseni Tornis

Eksklusiivsed peoruumid - Roseni Torni väga hea asukoht südalinna tuiksoonel, kaasaegne esitlustehnika ning suurepärane ajalooline interjöör loovad mõnusa keskkonna erinevateks sündmusteks.

Eesti Vabaõhumuuseum – ajal on lugu!

Rocca al Mares, Tallinna kesklinnast kõigest 15-minutilise sõidu kaugusel asub imeline paik – Eesti Vabaõhumuuseum. Ürituste korraldamiseks leiab siit erinevaid peo- ja seminariruume, kauni looduskeskkonna ning meeliülendavad maitseelamused.

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara