Autorid: Urve Vilk, Urve Vilk, Ehitusuudiste kuukirja toimetaja • 2. mai 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti läks üle uuele hotellitärnide süsteemile

Alates tänasest hakkas Eestis hotellidele ja motellidele kehtima uus üle-euroopaline tärnisüsteem.

Esimesed Eesti majutusasutused plaanivad liituda uue tärnisüsteemiga juba lähikuudel, tõsisemat huvi on üles näidanud Tallink Express hotell, City Hotel Portus ja Savoy Boutique Hotel.

Eestis haldab hotellide ja motellide tärnisüsteemi Eesti Hotellide ja Restoranide Liit (EHRL), mille juhatuse esimehe Feliks Mäguse sõnul muudab Euroopa Hotellide ühtne tärnisüsteem Eesti majutusasutused turistidele paremini võrreldavaks. Mäguse sõnul on üle-euroopaline tärnisüsteem üles ehitatud selliselt, et motiveerida hotelle ja motelle senisest rohkem panustama klienditeeninduse kvaliteedile. „Eesti liitumine üle-euroopaliselt ühtse tärnisüsteemiga suurendab Eesti atraktiivsust turistide silmis ning ühtlustab majutusteenuse kvaliteeti, samuti tähendab väliskliendi jaoks Eesti kuulumine ühtsesse tärnisüsteemi võimalust paremini orienteeruda hotellide valikul ja pakkuda turistidele seeläbi ootuspärast kvaliteeti,“ lisas Feliks Mägus.

Eestis on täna tärnid 30-l majutusettevõttel. Esimeste uute majutusasutustena liituvad Hotelstars tärnisüsteemiga kolm pealinna hotelli – Tallink Express hotell, City Hotel Portus ja Savoy Boutique Hotel. EHRL prognoosib, et 2012. aasta lõpuks kahekordistab Hotelstars süsteem tärnihotellide arvu Eestis.

EHRL tegevjuhi Sigre Lutsu sõnul on uue ja senikehtinud hotellide tärnisüsteemi tärninõuete vahel mitmeid märkimisväärseid erinevusi. „Hotelstars tärnisüsteem arvestab senisest oluliselt enam majutusasutuse spetsiifikat – hotelli eripära, interjööri ja atmosfääri, samuti pööratakse varasemast rohkem tähelepanu klienditeeninduse kvaliteedile,“ sõnas Luts. Ta lisas täpsustuseks, et tärnisüsteemiga liitunud majutusasutuste kontroll hakkab toimuma senisest kolm korda sagedamini. „Uue süsteemi puhul kontrollitakse hotelli pisteliselt vähemalt kord aastas, varem tehti seda kord kolme aasta tagant.“

Hotelstars tärnisüsteem kehtib hotellidele ja motellidele alates 2010. aastast seitsmes Euroopa riigis: Šveitsis, Saksamaal, Austrias, Ungaris, Tšehhis, Hollandis ja Rootsis. Eestis reguleerib, korraldab ja annab hotellitärne välja Eesti Hotellide ja Restoranide Liit. Üleminekusoovist Hotelstars tärnisüsteemile on juba teatanud ka Läti ja Leedu.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700