3. mai 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Klienti ei maksa superhindadega liigselt hellitada

Müüja ei tohi endale auku kaevata ja kliente liiga hellitada –superhindu ehk peaaegu vahendustasuta toodete maksumust loodab ostja pärast kampaaniat ka järgmisel korral. Õigem oleks põhjalik teavitustöö, sest ühel hetkel saabub piir, kust müüjal pole enam mõistlik üle astuda, räägib Balteco turundusdirektor Merje Sein.

ASi Balteco turundusdirektori Merje Sein sõnul ootab klientuur müügiprotsessis kõige elementaarsemat – personaalset lähenemist. "Müügipersonal peab tundma müüdavat toodet väga hästi, olema kliendi suhtes tähelepanelik, paindlik ja tasemel. Ehk müüja selgitab välja kliendi täpsed vajadused ja oskab anda ka professionaalset nõu, tehes korrektse pakkumise ja selgitades detailselt," sõnas Sein. Oluline on ka pakkumise väljastamise järgselt kundega ühendust võtta, küsides eelnevalt selleks luba. "Oluline on oma lubadustes täpne olla ja ka ajast kinni pidada. Uurida, juhul kui klient on kahtleval seisukohal, millest see tuleneb, ning leida aktiivselt loomingulisi ja sobivaid lahendusi," rääkis Sein.

Kui müügiinimene ei saa vastaspoolelt küsimustele vastuseid, olgu kas või eitavaid, võib protsessi juba ebaõnnestunuks lugeda, on Sein veendunud.

Missugused on klientide otsustusmallid täna? Kindlasti on inimesed erinevad, kuid kitsad ajad sunnivad hetkeajendil sooritatud ostude vajalikkuses juurdlema. Balteco näitel räägib Sein, et uisapäisa luksus- ja kestvuskaupu ei osteta. "Ost on kliendil läbi mõeldud ja kaalutletud ja eks siinkohal sõltub edasine juba konkreetselt kliendi vajadustest. Küsimus on, kas ta soovib endale kvaliteetset toodet või mitte ja sealt edasi sõltub juba valitav hinnaklass," rääkis Sein.

Superhindu ehk peaaegu vahendustasuta maksumust loodab ostja võib-olla ka järgmisel korral. Ei tohi endale auku kaevata ja kliente liiga hellitada – õigemini on vajalik põhjalik teavitustöö. "Nii mõnigi klient käib ja kaupleb igal pool allahindlusi, kuid ühel hetkel saabub piir, kust müüjal pole enam mõistlik üle astuda. Igal tootel on oma hind ja tootja, müüja on teinud kulutusi ning ka klient peab sellest aru saama“, rääkis Sein.

Autor: Urve Vilk, Ain Kivesti

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700