3. mai 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Viis vähekulukat töötajate koolitusmeetodit

Personali koolitamisest ei pääse üle ega ümber ka majanduslikult keerulistel aegadel. Sel aastal otsitakse viise, kuidas koolitada tulemuslikult, alternatiivselt ja suuremate kuludeta, et töötajad oleksid motiveeritumad ja enesekindlamad, kirjutab ajakiri Personali Praktik.

Viis meetodit, mis aitavad töötajatel olla parimal tasemel.

Töötajaid on võimalik hoida rõõmsa ja produktiivsena ka suuremate kuludeta.

Koolitusprogramme hoolikalt valides saab ennetada ka kulutusi tulevikus.

Valige ratsionaalsed koolitusmeetodid

• Töötajate koolitamiseks raisatakse vahendeid

sageli liiga kergekäeliselt. Lülitage koolitusprogrammi rohkem kättesaadavaid

tehnoloogilisi vahendeid. Selle asemel, et lennutada töötaja lühikesele konverentsile, laske neil osaleda virtuaalselt läbi online koolitus-webinari. Väiksem eelarve ei tohiks tähendada seda, et koolitusi eriti ei toimu, lihtsalt tuleb kasutada kulutõhusamaid koolitusmeetodeid.

Vähendage töötajate reisikulusid

 • Kui maksate tööga seotud reiside puhul lennupiletite, toidu, hotellimajutuse ja autorendi eest, tulevad arved kokku üpris kopsakad. Otsustage, millistel konverentsidel ja üritustel osalemine on teie organisatsiooni jaoks oluline, ja jätke mittevajalikud kõrvale – kas või ainult selleks aastaks. Kulusid aitab kokku hoida ka loobumine kaugel toimuvatest üritustest. Samuti võib erialastele koosviibimistele saata ainult võtmetöötajad ja paluda neil jagada oma uusi teadmisi ülejäänud töötajatega.

Kasutage ettevõttesiseseid andeid

• Sageli kasutatakse palju väljast sisseostetavat koolitusteenust, millega oma töötajad suurepäraselt hakkama saaksid. Leidke väikseid ja lihtsaid viise, kuidas andekaid töötajaid kasulikult rakendada. Töötajad võivad üksteisele õppesessioone korraldada. Näiteks kui teil on mõned töötajad, kes soovivad PowerPointi kohta rohkem teada saada, võite lasta nendel töötajatel, kes

on PowerPointi gurud, oma kaastöötajaid õpetada, selle asemel et palgata keegi

teine kursust läbi viima.

Kasutage töötaja abiprogrammi

• Eriti stressirohketel aegadel pakub töötaja abiprogramm nõustamist, töötubasid, ettetasutud konsultatsioone õigusasutustes ning võlanõustamist. Töötaja abiprogrammid toetavad teid püüdluse juures tagada, et vaatamata ebakindlale majanduslikule olukorrale tunneksid töötajad end kindlalt ja oleksid suutelised olema produktiivsed.

Reguleerige oma kohustusi

• Kas teie töötajad on teadlikud kõikidest ettevõtte kohustustest? Hüvitiste nõuded tööõnnetuste, töövõimetuse ja töötuse korral kipuvad pingelises majanduskliimas kasvama. Rääkige kindlustajatega ja uurige, kuidas saaks vähendada kulutusi nende kohustuste vallas ning teavitage sellest oma töötajaid, et nad teaksid täpselt, millised hüvitised või toetused neile kättesaadavad on.

Autor: Kaisa-Kitri Niit, Urve Vilk

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700