Ka kogemusega kaasnevad probleemid

Kogenud töötaja palkamine pole alati sugugi parim valik, kirjutab ajakiri Personali Praktik.

Paljud ettevõtted keskenduvad töötajate teadmiste ja oskuste täiendamisele pakutavate toodete ja teenuste kohta, kuid edukas kliendisuhtluses on tähtis ka
pühendumine. Hoiak on midagi sellist, mida ei saa õpetada. Tööandjad ei pea seda sageli oluliseks, sest traditsiooniliselt on ettevõtted harjunud inimesi õpetama konkreetseid asju tegema.

Eelistada kogenud klienditeenindajat sobiva hoiakuga töötajale pole sageli parim
lahendus. Kõikides klienditeenindusega kokku puutuvates ettevõtetes leidub teenindajaid,  kes pole klientide vastu eriti sõbralikud. Tegelikult pole siin midagi
imelikku. Paljud võimekad ja tootlikud teenindajad on klientidega sageli lausa
ebaviisakad. Tihti on põhjus selles, et juhid palkavad algajate asemel suurte
kogemustega töötajaid.

Kogemusega kaasneda võivad probleemid:

Kõiketeadev töötaja
See on pädev inimene, kes on töötanud konkurendi juures. Nad on seda kõike näinud ja teinud. Teil pole neile midagi õpetada. Nad on kinni seni kasutatud meetodite küljes ja nad ei taha muutuda. Ülemusel on raske taluda, et nende kogemus teises ettevõttes segab teie meetodite omaksvõtmist.

• “Klient on loll ja ma ütlen seda talle” – töötaja Seda tüüpi töötaja peab kõiki kliente lolliks, sest muidu nad ju ei helistaks klienditeenindusse ega paluks abi. Ta
on tõenäoliselt rääkinud tuhandete klientidega ja põhimõtteliselt oma tööga adekvaatselt hakkama saanud. Aga ta pole kunagi täielikult mõistnud selle töö peamist eesmärki – nad peavad kliendid õnnelikuks tegema, et nood ikka ja jälle teie ettevõttega äri ajaksid.

Tehniliselt parim töötaja
See inimene tunneb hästi klienditeeninduse teoreetilise poole iga nüanssi. Ta võib kinnisilmi sisestada andmeid kõige keerulisemasse süsteemi. Ta on pähe õppinud kõik juhtkonna koostatud eeskirjad ja töökorralduse nõuded. Ta teab statistilisi näitajaid. Aga klintidega suhtlemisel on ta lootusetu.

• Iga päev tööle ilmuv töötaja
Kogenud klienditeenindajaid iseloomustab usaldusväärsus. See on tänuväärne, sest klienditeenindajate kohalkäimine tööl on küllalt tõsine probleem. Aga lihtsalt
tööle ilmumisest ei piisa. Mõnikord võib see tähendada, et töötajal pole inspiratsiooni, et klientidega innukalt ja proaktiivselt suhelda.

 Loe pikemalt ajakirjast Personali Praktik. 

Osale arutelus

  • Kaisa-Kitri Niit, Urve Vilk

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Pidupäev Kuulsaalis

Pane pidu veerema Kuulsaalis! Lõbus ajaveetmine ja mõnusad söögid-joogid muudavad Sinu pidupäeva kõigile meeldejäävaks!

Korralda oma koolitus või konverents tulirelvamuuseumis ja lasketiirus

Taktikalise laskmise keskus suudab teile korraldada unustamatu firmaürituse. Meie konverentsiruum asub tulirelvamuuseumis, kus saab tutvuda tulirelvade ajalooga, viia läbi koolitusi või konverentse.

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara