Eestlased armastavad uuendusi

Just uuendustes on lisaks tehnika arengule oluline ka teeninduse kvaliteet ja töötajate suhtumine, kirjutab ajakiri Personali Praktik.

Kümne aasta pärast ei tunne me oma firmat ilmselt äragi: areng on geomeetriline ning tehnikavidinad on juba praegu teatud murdepunktist läbi liikunud,” lausub Pindi Kinnisvara juhatuse liige Rein Pütsepp.
“Juurutame uut maakleriprogrammi, mis vähendab oluliselt nii maaklerite kui ka
tugitöötajate töökulu, seega ka ettevõtte kulubaasi. See areng on pöördumatu,
käsitöö peale tagasi enam ei minda,” jätkab ta. Kinnisvara hindamises valmib
Pütsepa sõnul aasta teisel poolel teenuse tarkvarale juba kolmas uuendus, mis vähendab käsitsi tööd, alandab omahinda ja muidugi ka lõpphinda.

Eesti inimeste innovatiivsusest rääkides on Pütsepp optimistlik. “Vastasel juhul oleks meil poeletil endiselt ainult kamaðokolaad, ainult suurem ja ilusam.
Kui inimesed innovatsioonist ei hooliks, käiksime siiani kõik palgapäeval kassast
raha välja võtmas, mitte ei laseks ülekannet teha. Või otsiksime siiani ajalehest
kinnisvarakuulutusi ega kasutaks internetiportaalide võimalusi.”

EMT teenindusdivisjoni direktor Age Vanajuur lausub, et innovatsioon on millegi uut moodi tegemine. Ehkki teenindus tundub loomult konservatiivne, on siingi palju võimalusi teha asju uutmoodi ja paremini. Seda enam, et tänane guuglipõlvkond, kes on meie homsed tenindussektori kliendid, suhtlevad aktiivselt juba hoopis teistes vormides kui tänased kliendid,” lausub Vanajuur.

Ka Vanajuur ei soovita Eesti inimese uuenduseiha alahinnata. Valmidus, millega
Eesti tarbijad on vastu võtnud e-teeninduse panganduses ja sides ning riigi
teenused, nt maksuametis, on maailmas esirinnas. EMT klientidest ligi 70 protsenti saab e-arveid – see on näitaja, mis välisriikides pidevalt hämmastust
tekitab. “Loomulikult maksavad need arved ennast otsekorraldusega. Meie
jaoks väga elementaarne asi, mujal sugugi mitte,” lausub Vanajuur.

Masina või arvutiprogrammi ostmine on Vanajuure sõnul aga pigem innovatsiooni
eeldus, mille abil saab hakata asju uutmoodi tegema. “Aga ilmselt on võimalusi,
kus saab ka ilma uue masinata, näiteks sotsiaalvõrgustikud infovahetuse kohana on järjest kasvav suundumus ja kindlasti on veel moodsaid suhtlusvõimalusi
ja -kanaleid, mis praegu veel klienditeeninduslikult suurt kõlapinda ei saa,
küll aga tulevikus,” ütleb Vanajuur.

 Loe pikemalt ajakirjast Personali Praktik.

Osale arutelus

  • Urve Vilk, Vahur Koorits

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Viljandi Pärimusmuusika Ait

Viljandi Pärimusmuusika Ait on mõnus koht, kuhu tulla kontserdile, loengusse, seminarile, konverentsile, tähtpäevi pidama ning vaadet ja õhkkonda nautima. Asume Viljandi südames, Viljandi Lossimägedes ja 360-kraadine postkaardivaade on hinna sees.

Pidupäev ajaloolises Roseni Tornis

Eksklusiivsed peoruumid - Roseni Torni väga hea asukoht südalinna tuiksoonel, kaasaegne esitlustehnika ning suurepärane ajalooline interjöör loovad mõnusa keskkonna erinevateks sündmusteks.

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara