Kolmeteistkümne küsitletud ettevõtte vastustest järeldub, et teenindajate palk võib oleneda töötaja tasemest, aastaajast ning erineda firma osakondade kaupa.
Enamasti jääb töötasu alla 800 euro kuus. Palk koosneb põhipalgast ning tihti
ka tulemus- ja lisatasudest: öötöö tasu, protsent käibest ja müügiboonused.
Peale lisatasu pakuvad ettevõtted boonustena soodsamaid teenuseid ja tooteid
oma töötajatele. Boonuste ja hüvede all tuuakse välja ka ühisüritused, sünnipäevakingitused, meeldiv töökeskkond, koolitusvõimalused jpm. Enamik ettevõtteid teeb kliendi rahulolu uuringuid. See on hea võimalus selgitada välja firma eelised ja puudused. Samuti aitab see kindlaks teha, millistele koolitustele rohkem tähelepanu pöörata ja ka milliseid töötajaid tunnustada.
Tublisid teenindajaid kiidetakse hea sõna, kinkekaardi, rahalise preemia või
mõne firmasisese tunnustava tiitliga. Seetõttu valitakse nii mõneski firmas
aasta parim töötaja või parim kolleeg.
Vastakaid arvamusi tekitab vastanuis kü simus, kas viimaste aastate jooksul on
töö tajate töökvaliteedis muutusi olnud. Pea aegu pooled arvavad, et olulisi muu tusi pole olnud ja ühele vastanule tundub, et ülemöödunud aastaga võrreldes on
pro fessionaalsus vähenenud. Ülejäänud leia vad, et töökvaliteet teenindajate seas
aina paraneb.
Masu võis klienditeeninduse kvaliteedile mõju avaldada, sest ettevõtte majandusolukorra halvenedes tekitas see pingeid ka töötajate seas. Kui töötaja aga on loomu poolest positiivse hoiakuga ja silm särab, siis jätkub tal entusias mi toime tulla ka kõige raskemates olukordades.
Loe pikemalt ajakirjast Personali Praktik.
Autor: Urve Vilk, Mari Neerut