Ostja eelistab emotsiooni diivanile

Inimesed on hakanud tegema valikuid rohkem emotsioonide kui asjade ostmise kasuks. Lihtsalt öeldes tähendab see, et ostja eelistab head puhkust uuele diivanile, kirjutab juhtimine.ee.

Kaks autot, suur maja ja pulmaserviis 24-le inimesele - kas need teevad sind õnnelikuks, küsib Stephanie Rosenbloom tarbijakäitumise muutumist analüüsivas artiklis New York Timesis. Erinevad uuringud kinnitavad, et downsizing - asjade kultusest vabanemine ning pigem emotsioonidele kulutamine kui asjadele on tarbijakäitumise trend, mis ilmnes eriti tugevalt viimase majanduslanguse ajal ning mille jätkumisesse usuvad paljud teadlased.

"Liigume arutu tarbimise ajastust arukama tarbimise juurde," ütleb Marshal Cohen jaekaubanduse analüütik NPD Group'ist. Tarbijad säästavad rohkem ja kulutavad vähem kui paari viimase dekaadi jooksul tavaks on olnud. Ning kuna erinevad uuringud näitavad, et inimesed tunnevad ennast seejuures õnnelikemana usuvad eksperdid, et see trend jätkub. Teine suundumus on tarbijaeelistustes - inimesed on hakanud tegema valikuid rohkem emotsioonide kui asjade ostmise kasuks.

"Lihtsalt öeldes tähendab see, et ostja eelistab head puhkust uuele diivanile, " ütleb Columbia ülikooli professor Elisabeth W Dunn. Ka Chicago ülikoolis tehtud uuring, mis vaatles ostude sooritamise ja positiivsete emotsioonide vahelisi seoseid, leidis, et ainus kategooria, kus oli olemas positiivne seos oli meelelahutus - puhkus, ajaviide, sport ja hobid. Sedalaadi ostuotsused tugevdavad tavaliselt ka sotsiaalseid sidemeid - inimesed suhtlevad omavahel rohkem, mis omakorda aitab kaasa õnnetunde tekkimisele.

Loomulikult ei ole tarbijad üks homogeenne mass ning eelpool öeldu ei kehti kõikide kohta ütlevad uurijad. Küll aga on selge, et müügistrateegia "siin-on-veel-üks-asi-mida-saad-osta" töötab täna veel vähem kui eile ja homme veel vähem kui täna. Selles olukorras on jaemüüjad uute väljakutsete ees - kuidas luua tarbijatele emotsionaalne side oma brändiga? Enamus asjatundjaid aga ütlevad, et see oskus on jaemüüjatel väga kesine, ainus, kes teistest selgelt esile kerkib, ja kellelt saab õppida, on Apple.

 

Osale arutelus

  • Urve Vilk, Juhtimine. ee

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Strand SPA & konverentsihotell trumpab konkurendid üle rikkaliku kogemustepagasiga

Lääne-Eesti suurimal konverentsikeskusel on 25 aastat kogemusi ürituste korraldamises. See fakt saadab kindla sõnumi klientidele – võimekas ja usaldusväärne, professionaalne ja kvaliteetne. Just selline koostööpartner on Strand.

Värske ja erakordselt särav koht stiilseks firmapeoks – Olympic Casino Olümpia

Smokingus härrad, õhtukleitides daamid, bigbänd, kabaree, särisev pinge Black Jacki lauas ja erutav kõlin automaadisaalis – ei, see pole James Bondi uue filmi treiler, vaid firmaüritus Tallinna kõige põnevamas peokohas, Olympic Casino Olümpias.

Küsitlus

Millal plaanid suvel puhata?

  • Juunis
    17%
    17%
  • Juulis
    83%
    83%
  • Augustis
    0%
    0%
  • Ei puhkagi suvel
    0%
    0%
  • Muu
    0%
    0%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Teabevara

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine