18. mai 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Müügiläbirääkimiste kümme käsku

Kui müügimees mõistab ostja vajadusi ega ole keskendunud ainult toote või enda müümisele, on tehingu sõlmimise efektiivsus palju suurem.

Müügimees peab mõistma partneri soove absoluutselt õigesti. “Kui müügimees mõistab ostja vajadusi ja ega ole keskendunud ainult toote või enda müümisele, on tehingu sõlmimise efektiivsus palju suurem. Kahepoolseid huve arvestaval müügimehel on valdavalt rohkem šansse jõuda lepinguni ning ka mõlemaid osapooli rahuldava tulemuseni,” rääkis ehitusvahte tootva Krimelte OÜ ekspordijuht Jüri Käosaar.

Puidutöötlemisettevõtte Viisnurk ASi müügidirektor Anu Krimm peab ülioluliseks müügiläbirääkimiste eeltööd. “Kaubandusse minevate toodete puhul tuleb kindlasti läheneda kliendile eelnevalt läbimõeldud marketingistrateegiaga. Kõigepealt peab olema teada eesmärk, mida soovime saavutada, aga eesmärki ei saavuta, kui meil puudub arusaam plaanist, konkreetsetest tegevustest, mida teeme, et seda plaani saavutada,” ütles Krimm.

Krimm lisab Viisnurga kogemuse varal, et ka turu-uuringuteta on keeruline, kui mitte võimatu müügilepingute sõlmimiseni jõuda.

Kalleid impulssoste enam ei tehta. “Meie jaoks on pigem küsimus selles, kuidas müüa muudes regioonides, kus ehitus- ja remonditraditsioonid on erinevad. Siinkohal aitab kindlasti eelkõige sihtturu põhjalik tundmine, kuna erinevatel turgudel müüme ja rõhutame me toote erinevaid omadusi,” rääkis Käosaar.

Käosaar tunnistas, et pelgalt heast tootest ja professionaalsest müügimehest jääb väheseks, oluline on ka usaldusväärsus omanikeringis. “Müügiläbirääkimistes ei ole müügimees mitte enda või toote müüja, vaid pigem tehase või tarnijapoolne usaldusisik.”

Müügiläbi­rääkimiste kümme käsku

1. Kliendi vajaduste absoluut ne mõistmine

2. Müüdava toote-teenuse  tundmine

3. Kliendisuhete väärtustamine ja hoidmine

4. Müügistrateegia väljatöötamine

5. Meeldejääva teeninduse tagamine

6. Usaldusliku õhkkonna loomine

7. Korrektse hinnapakkumise koostamine

8. Roteeruvate lahenduste pakkumine

9. Isikliku arengu tagamine

10. Otsese kasumlikkuse esitlemine – boonused

Autor: Urve Vilk, Ain Kivesti

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700