Eesti kõige mainekamad suurettevõtted on Swedbank ja EMT

TNS Emori uuringu põhjal on Eesti kõige mainekamad suurettevõtted Swedbank ja EMT. 

Neile järgnevad AS Saku Õlletehas, AS Rakvere Lihakombinaat, AS Eesti Statoil, AS A. Le Coq, AS SEB Pank, AS A-Selver, Riigimetsa Majandamise Keskus (mainekaim riigiettevõte) ja AS Tallegg.

Tulemused pärinevad TNS Emori iga-aastasest Eesti suurettevõtete tuntuse ja maine uuringust. Suurettevõtted reastati kahe näitaja - üldise hoiaku ning tugevuskuvandi ühendindeksi alusel.

Kui masu kõige pessimistlikumal perioodil muutusid inimeste hinnangud peaaegu kõikidele ettevõtetele kriitilisemaks, siis nüüd on inimeste hinnangud ettevõtete tegevusele teist aastat järjest paranenud – positiivne muutus leidis aset kuuekümne äriühingu puhul. Võrdluses eelmise perioodiga andsid tarbijad vaid neljale suurfirmale negatiivsema hinnangu. Viis enim paranenud maineindeksiga firmat on: AS Skanska EMV, AS Nordecon International, AS Eesti Talleks, AS Eesti Raudtee ja AS Toyota Baltic.

Eelmise aasta tulemustega võrreldes on tõusnud jaekaubanduse ettevõtete, sealhulgas ka toiduainete müüjate, kohad edetabelis. Üldises pingereas langesid aga kohti allapoole mitmed toiduainete tootjad ning suured infrastruktuuri ettevõtted, nende puhul on hinnangute mõjutajaks nähtavasti kõige enam olnud hinnatõus antud sektorites.

AS Swedbank on maineliidrite tipus juba neljandat aastat (2008. a Hansapanga nime all) ning EMT, Rakvere LK ja Saku Õlletehas on esiviisikus olnud juba üle kuue aasta. Tipule on lähemale jõudnud Statoil, tõustes viiendale kohale. TOP 10-s on sees uue tulijana A-Selver.

Eesti mainekamad suurettevõtted aprillis 2011
(reastatuna kahe näitaja aritmeetilise keskmise alusel)

1.  AS Swedbank

2. AS EMT

3. AS Saku Õlletehas

4. AS Rakvere Lihakombinaat

5. AS Eesti Statoil

6. AS A. Le Coq

7. AS SEB Pank

8. AS A-Selver

9. RMK

10. AS Tallegg

Eesti suurettevõtete tuntuse ja maine uuringu eesmärgiks on reastada erinevate valdkondade suurettevõtted üldise mainekuse alusel, tegemist ei ole brändide edetabeli koostamisega. Eesti elanikkonna hinnanguid ettevõtetele mõõdetakse kahe parameetri - üldise suhtumise (mõõdetuna 10 punkti skaalal, kus 1 - "väga negatiivne" ja 10 - "väga positiivne") ja tugevuskuvandi (mõõdetuna 10 punkti skaalal, kus 1 - "väga nõrk" ja 10 - "väga tugev") - alusel. Ettevõtte mainekuvandis on need tegurid koos üldise usaldusväärsusega kõige olulisemad dimensioonid.

Uuringus osales 2011. aasta märtsis - aprillis 986 Eesti elanikku vanuses 15-74 aastat. Uuringusse lülitati eelmise aasta (2010. a) uuringu põhjal tuntumad ettevõtted Äripäeva Käibe TOP 500 esimese saja ettevõtte hulgast, kokku 78 suurettevõtet.

 

Osale arutelus

  • Urve Vilk

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

V nagu vesi ja vaba aeg – V Spaa- ja Konverentsihotellis

V on veemõnude ja vaba aja veetmise element, mis märgib kõike võrratut ja vajalikku. Hotellist, spaast, restoranist, kohvikust ja konverentsikeskusest koosnev kompleks on koht, kus unustad kõik üleliigse ja pühendud vaevata kõigele, mis elus tegelikult oluline on. Hea tervis. Head inimesed. Hea tuju.

Värske ja erakordselt särav koht stiilseks firmapeoks – Olympic Casino Olümpia

Smokingus härrad, õhtukleitides daamid, bigbänd, kabaree, särisev pinge Black Jacki lauas ja erutav kõlin automaadisaalis – ei, see pole James Bondi uue filmi treiler, vaid firmaüritus Tallinna kõige põnevamas peokohas, Olympic Casino Olümpias.

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

BVT PARTNERS otsib BÜROOJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

28. juuni 2018

Teabevara