Klient on nõus maksma õiglase lisatasu eest

Tarbija on nõus teenustasu maksma, kui ta tunneb, et saadava lisaväärtuse eest küsitav summa on õiglane, kirjutab juhtimine.ee.

Ligi kaks kolmandikku reisijatest avastavad lennujaamas, et peavad üllatuslikult mingit lisatasu maksma, selgus USA-s Consumer Travel Alliance poolt tehtud uuringust. Lennufirmade ja pankade teenuseid kasutades oleme teenustasudega ilmselt kõik kokku puutunud. Aga millal ja kui palju on kliendid valmis maksma ja kas saaksime seda tuluallikat ka ise rakendada?

Whartoni turundusprofessorid Jonah Berger ja Peter Fader ütlevad, et tarbija on valmis teenustasu maksma kui ta tunneb, et saab selle eest lisaväärtust, näiteks erikohtlemise või -teenuse. Firmad kasutavad seda aktiivselt ka tagurpidi - näiteks saab püsiklient mingid hüved ilma teenustasuta.

Samas on äärmiselt oluline faktor, et klient tunneks, et tasu on õiglane - näiteks lühikesel siseriiklikul lennul võib võileiva eest küsitud 5$ tunduda õiglane, samal ajal eeldab klient, et mitmetunnisel reisil oleks sama võileib piletihinna sees.

Klient ei taju hinda mitte niivõrd läbi rahasumma vaid just läbi õigluse, rõhutab Jonah Bell. See aga on sageli ka serveerimise küsimus - klient peab tajuma, et tal on valikuvõimalus ja ta saab teenustasust loobuda. Näiteks online check in teeb teenuse odavamaks ja lennujaamas check in on tasu eraldi teeninduse eest.

Kuigi teenustasude võtmine võib tunduda kiire viis prognooside täitmiseks, võib see pikas perspektiivis siiski olla kahjulik - kliendid tunnevad end ebaausate tasude tõttu petetuna ja lahkuvad sootuks. Bell ütleb, et teenustasu saab küsida ainult siis kui on täidetud järgmised kolm tingimust: klient peab aru saama, mille eest lisatasu küsitakse, tunnetama seda õiglasena ja saama selle eest lisaväärtust.

 

 

Osale arutelus

  • Urve Vilk, Juhtimine. ee

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Energia avastuskeskus – pinget pakkuv ja ootamatult šikk peopaik

Tallinna vanalinna ja Kalamaja piiril asuv Energia avastuskeskuse hoone on sadade üritusekorraldajate jaoks vastanud kolmele üliolulisele kriteeriumile: a) vana elektrijaama masinamaja peasaal on ootamatu, ent šikk peopaik, b) suurel ekspositsioonialal on külalistele garanteeritult avastamisrõõmu, ja c) keskuse asukoht on lihtsalt väga hea.

Krahv Mannteuffeli suvemõis (Kursi jahiloss)

Eestimaa keskel, käänuliste Pedja ja Kaave jõgede vahelisel alal on ellu ärganud üks vana ja majesteetlik hoone. See on krahv Mannteuffelile kuulunud suvemõisa peahoone aastast 1888, rahvasuus tuntud kui Kursi jahiloss. Seda maja võiks nimetada ka Eesti jahilosside krooniks, ajaloole on väärikas koht tuttav juba 130 aasta jooksul.

Küsitlus

Millal plaanid suvel puhata?

  • Juunis
    17%
    17%
  • Juulis
    83%
    83%
  • Augustis
    0%
    0%
  • Ei puhkagi suvel
    0%
    0%
  • Muu
    0%
    0%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Teabevara

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine