Ameerika Ühendriikides tegutsev internetikaubamaja Zappos alustas tegevust 1999. aastal ning juba 2009. aastal küündis ettevõtte käive ühe miljardi USA dollarini.
Tööle kandideerimisel pärast mõlema intervjuuvooru edukat läbimist osaleb kandidaat neljanädalases koolitusprogrammis. Olenemata sellest, kas kandideeritakse raamatupidaja, juristi, klienditeenindaja või hoopis tarkvaraarendaja ametikohale, on koolitus kõigile kandidaatidele ühesugune.
Koolitusel tutvustatakse ettevõtte ajalugu, räägitakse klienditeeninduse
olulisusest, ettevõtte pikaajalistest visioonidest, organisatsioonikultuurist
jms. Sellele järgneb kahenädalane tööperiood, mille jooksul peab kandidaat
teenindama kliente telefoni teel. Seda põhjendatakse rohujuuretasandile
minemisega, sest Zapposes usutakse, et klientide teenindamisega peavad olema
kursis kõik firma töötajad. Kandidaadid osalevad enne tööle asumist isegi kõneja
hääletreeningus. Juhendaja hindab nende hääle soojust ja tooni, kandidaadi
isiksust ja empaatiavõimet.
Samuti kohtuvad kandidaadid psühholoogiga, kes testib nende toimetulekut
pingelistes olukordades. Üsna jahmatavalt kõlab strateegia, et pärast esimest koolitusnädalat pakutakse kõigile kandidaatidele lisaks juba teenitud palgale 2000 USA dollarit, kui nad on nõus ametikohast loobuma. Sellega püütakse välja sõeluda kandidaadid, keda motiveerib üksnes raha ning keda ettevõtte pikaajalised eesmärgid ei innusta. Raha kasuks otsustab vähem kui 1%
kandidaatidest.
Loe pikemalt ajakirjast Personali Praktik.
Autor: Urve Vilk, Personali Praktik