Otseselt see reeglina kohustus ei ole, kuid on väga raske ette kujutada edukat juhtimist olemata teadlik müügis toimuvast, lisas Alo Ivask .
"Eelkõige on oluline tunda võtmekliente, teada kuidas toimib ja edeneb nende äri ning vajadusel kohandada oma organisatsiooni nende vastavate soovidega," rääkis Ivask. Teisisõnu ei peaks tippjuht ise tegelema tellimuste täitmisega, vaid tema ülesanne on toetada müüki kliendisuhete hoidmise ja arendamise kaudu.
Tippjuhi kaks tähtsamat rolli on oma meeskonna juhtimine ja ettevõtte esindamine erinevatel tasemetel, lisas Ivask. Sellest lähtuvalt on oluline samaaegselt nii ärikontaktide hoidmine kui ka oma müügimeeskonnaga suhtlemine, mis aitab tippjuhil näha juba ette ja lahendada tekkida võivaid probleeme või vastupidi - kasutada ettevõte edu nimel ära esilekerkivaid võimalusi.
Autor: Urve Vilk, Ketlin Rauk