KUIDAS ostudega kasumlikkust parandada?

Head hankejuhid on organisatsioonide salarelvad ning neid proovitakse varjata nii konkurentide kui ka personaliotsingufirmade eest.

Nende jutule tavaliselt ei saa ja nad on pigem napisõnalised: kuidas koostööpartneritelt sobivaimad tingimused kätte saadakse, on ametisaladus, rääkimata konkreetsetest lepingutingimustest, mis on konfidentsiaalsed, selgus PwC hankespetsialistidega peetud vestluste. PwC nõustamisteenuste juhtivkonsultant Jüri Etverk jagab häid tavasid ja kogemusi hankespetsialistidelt.

Standardhanked

Näiteks kontorikaubad, majutus, koristusteenus, pakendid, toormaterjalid, börsilt ostetav toore jms. Defineeritakse võimalikult täpselt ostetav kaup/teenus ning tarnija valitakse hinna alusel.
Standardhangetel osalejatele võib kurvastusega teatada, et olenemata kui hästi lepingut täidad, järgmisel hankel sellest sulle eelist ei teki. Siin pääseb mahu eelis kõige selgemalt esile – suurfirmad maksavad hotelli standardtoa eest “letihinnast” kaks korda vähem, tippadvokaat maksab taksosõidu eest 30–40% vähem kui inimene tänavalt. Elu on õiglane. Börsikaupadele kehtib see samuti, sest börsilt ei olegi võimalik väikseid koguseid osta.

Mille eest maksta?

Võimalusel kasutatakse tarnijatele tasumisel maksmist tulemuse eest – ei osteta koopiamasinat, paberit ja tahma, vaid võetakse pakkumine ühe lehekülje paljundamise hinnale. Samuti ostetakse näiteks eritehnikal töötunde – kui ostetud kallur või saag nõutud töötunde töökorras ei püsi, väheneb makstav tasu ning tuleb kompenseerida alternatiivse lahenduse hankimise kulud. Selliste hangete lepinguid võib pidada juristide kunstiteosteks – detaile, mida läbi mõelda, on tohutult.

Nõustamisteenused

Turundus, õigusabi, finantskonsultatsioon jms. Otsitakse eelarve piires parima lahenduse pakkujat, mida hinnatakse kas demovooru, eelneva koostöö, saadud soovituste vms põhjal.
Teenust detailselt defineerida on sisuliselt võimatu. Kuidas defineerida 20 sekundiline piima reklaam, et seda oleks võimalik vaid hinna alusel valida? Üks büroo tuleb välja geniaalse kontseptsiooniga, teine standardsega, mis konkurentidest ei eristu.
Sama sertifikaadiga (näiteks vandeadvokaat, IT-audiitor jne) inimesed võivad head nõu anda täiesti erinevalt. Seetõttu on enim nõustamisteenuste partneritega rahul need organisatsioonid, kes on läinud teenuse fikseerimiselt üle hinna fikseerimisele – “meil on plaanis teha umbes saja tuhandene kampaania, pakkuge välja oma kontspetsioon”.
Selleks, et sind üldse pakkuma kutsutakse, peavad sul aga olemas olema vastavad sertifikaadid, sarnaste projektide kogemus jms. Lõpuks valitakse säravate ideede ja isikliku usalduse alusel välja koostööpartner. Siin valdkonnas on hea teenuse pakkumine tohutuks eeliseks järgmisel hankel.

 Loo pikemaks lugemiseks telli Äripäev SIIT või osta päevapilet SIIT.

 

 

 

Osale arutelus

  • Rivo Sarapik, Urve Vilk

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Energia avastuskeskus – pinget pakkuv ja ootamatult šikk peopaik

Tallinna vanalinna ja Kalamaja piiril asuv Energia avastuskeskuse hoone on sadade üritusekorraldajate jaoks vastanud kolmele üliolulisele kriteeriumile: a) vana elektrijaama masinamaja peasaal on ootamatu, ent šikk peopaik, b) suurel ekspositsioonialal on külalistele garanteeritult avastamisrõõmu, ja c) keskuse asukoht on lihtsalt väga hea.

Krahv Mannteuffeli suvemõis (Kursi jahiloss)

Eestimaa keskel, käänuliste Pedja ja Kaave jõgede vahelisel alal on ellu ärganud üks vana ja majesteetlik hoone. See on krahv Mannteuffelile kuulunud suvemõisa peahoone aastast 1888, rahvasuus tuntud kui Kursi jahiloss. Seda maja võiks nimetada ka Eesti jahilosside krooniks, ajaloole on väärikas koht tuttav juba 130 aasta jooksul.

Küsitlus

Millal plaanid suvel puhata?

  • Juunis
    17%
    17%
  • Juulis
    83%
    83%
  • Augustis
    0%
    0%
  • Ei puhkagi suvel
    0%
    0%
  • Muu
    0%
    0%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Teabevara

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine