Lugudest läbi põimunud turundus

Storytelling ehk jutustamine on viis kasutada lugusid ja metafoore ettevõtetes mõjutusvahendina ning tähelepanu suunamise eesmärgil.

Marketingi Instituudi konsultant ja koolitaja Anu-Mall Naarits ütleb, et lugude kasutamine on järjest populaarsemaks muutuv viis nii väljapoole suunatud kui ka siseturunduses.
“Lugude võlu seisneb selles, et head lood jäävad võrreldes üksikute faktide või numbritega paremini meelde ja on hästi edasi räägitavad,” sõnab Naarits. “Head lood on emotsionaalsed ning puudutavad meid isiklikult.”
Naarits leiab, et lood on tõhusad ettevõtte kultuuri loomise vahendid.
Maailma üks tuntumaid ettevõtteid on IKEA, kes rakendab oma rootsimaist kultuuri üle maailma erinevates riikides paiknevates kaubamajades just lugude rääkimise kaudu.

Lugusid võib Naaritsa sõnul leida paljudest kohtadest, kuid kõige levinumad neist on seotud ettevõtte alustamise, põhiväärtuste, klientidelt kuuldu ja tulevikuvisioonidega.
“Ettevõtte alustamise lugu algab tavaliselt sellest hetkest, kui omanikele tuli pähe oma ettevõte luua,” lausub ta. “Sageli on tegemist isikliku äratundmisega, mida, kuidas ja miks teha.“ Naarits lisab, et samas on ta märganud, et paljud ettevõtjad ei oska seda hetke haaravalt kirjeldada.
“Ettevõtte põhiväärtustega seotud lood seisnevad selles, kuidas ettevõttes juhtväärtuste nimel pingutatakse. Näiteks jutustatakse sellest, kuidas pingutatakse, et oma klientidele alati vastu tulla või neile parimat kvaliteeti pakkuda,” märgib ta.

Klientidelt kuuldud lood räägivad tavaliselt sellest, kuidas firma tooted või teenused nende probleeme on lahendanud.

Head lugu raske leida. Mida suurem on probleem, seda tugevama emotsiooni tekitab selle lahendamine, usub Naarits.
“Tulevikulood aga peegeldavad seda, kuidas saame maailma paremaks muuta,” selgitab ta ja lisab, et paljud ettevõtted on üritanud lugusid oma kommunikatsioonis kasutada, kuid tihti jääb see kas süsteemsuse või järjepidevuse, aga ka heade lugude leidmise oskuse, nende suupäraseks tegemise ja emotsionaalse jutustamise oskuse puudumise taha.

 

Osale arutelus

  • Urve Vilk, Ketlin Rauk

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Viljandi Pärimusmuusika Ait

Viljandi Pärimusmuusika Ait on mõnus koht, kuhu tulla kontserdile, loengusse, seminarile, konverentsile, tähtpäevi pidama ning vaadet ja õhkkonda nautima. Asume Viljandi südames, Viljandi Lossimägedes ja 360-kraadine postkaardivaade on hinna sees.

Pidupäev Kuulsaalis

Pane pidu veerema Kuulsaalis! Lõbus ajaveetmine ja mõnusad söögid-joogid muudavad Sinu pidupäeva kõigile meeldejäävaks!

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara