6. juuni 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Lugudest läbi põimunud turundus

Storytelling ehk jutustamine on viis kasutada lugusid ja metafoore ettevõtetes mõjutusvahendina ning tähelepanu suunamise eesmärgil.

Marketingi Instituudi konsultant ja koolitaja Anu-Mall Naarits ütleb, et lugude kasutamine on järjest populaarsemaks muutuv viis nii väljapoole suunatud kui ka siseturunduses.

“Lugude võlu seisneb selles, et head lood jäävad võrreldes üksikute faktide või numbritega paremini meelde ja on hästi edasi räägitavad,” sõnab Naarits. “Head lood on emotsionaalsed ning puudutavad meid isiklikult.”

Naarits leiab, et lood on tõhusad ettevõtte kultuuri loomise vahendid.

Maailma üks tuntumaid ettevõtteid on IKEA, kes rakendab oma rootsimaist kultuuri üle maailma erinevates riikides paiknevates kaubamajades just lugude rääkimise kaudu.

Lugusid võib Naaritsa sõnul leida paljudest kohtadest, kuid kõige levinumad neist on seotud ettevõtte alustamise, põhiväärtuste, klientidelt kuuldu ja tulevikuvisioonidega.

“Ettevõtte alustamise lugu algab tavaliselt sellest hetkest, kui omanikele tuli pähe oma ettevõte luua,” lausub ta. “Sageli on tegemist isikliku äratundmisega, mida, kuidas ja miks teha.“ Naarits lisab, et samas on ta märganud, et paljud ettevõtjad ei oska seda hetke haaravalt kirjeldada.

“Ettevõtte põhiväärtustega seotud lood seisnevad selles, kuidas ettevõttes juhtväärtuste nimel pingutatakse. Näiteks jutustatakse sellest, kuidas pingutatakse, et oma klientidele alati vastu tulla või neile parimat kvaliteeti pakkuda,” märgib ta.

Klientidelt kuuldud lood räägivad tavaliselt sellest, kuidas firma tooted või teenused nende probleeme on lahendanud.

Head lugu raske leida. Mida suurem on probleem, seda tugevama emotsiooni tekitab selle lahendamine, usub Naarits.

“Tulevikulood aga peegeldavad seda, kuidas saame maailma paremaks muuta,” selgitab ta ja lisab, et paljud ettevõtted on üritanud lugusid oma kommunikatsioonis kasutada, kuid tihti jääb see kas süsteemsuse või järjepidevuse, aga ka heade lugude leidmise oskuse, nende suupäraseks tegemise ja emotsionaalse jutustamise oskuse puudumise taha.

 

Autor: Urve Vilk, Ketlin Rauk

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700