Koolitaja Indrek Maripuu sõnul on lugude jutustamine ja metafooride kasutamine sõnumi edastamiseks võimas vahend. “See aitab oma juttu paremini visualiseerida ja kuulaja tähelepanu püüda,” kinnitab ta.
“Jutustaja maalib metafooride abil kuulajale kujutluspildi, mis aitab kuulajatel emotsioone tekitada ning sõnumiga samastuda,” nentis ta.
Maripuu lisas, et oma olemuselt on see üks vanadest hallidest aegadest alates kasutuses olnud suhtlusviis – muinaslood, pärimuslood, vanasõnad jmt on samuti puhas lugude jutustamine.
Ärimaailm jõudis Maripuu sõnul selleni juba mõni aeg tagasi. “Viimasel ajal räägitakse lugudest jälle rohkem. See on üks viis tihedas konkurentsis ja infovoos silma paista,” sõnab ta. “Head lood jäävad meelde ja inimesed jutustavad neid edasi.”
Maripuu sõnul võib lood turunduse kontekstis laias laastus kaheks jagada: lood elust enesest ja lood, mida luuakse. Lugu välja mõelda pole kerge. “Esimeste alla liigituvad lood organisatsiooni ajaloost, lood suurepärasest teenindusest ja muu säärane,” ütles ta. “Teised on lood, mis mõeldakse välja, kuid nende eesmärk on ikkagi sama – oma sõnumi kliendini viimine,” selgitas ta.
Maripuu märkis, et kui esimest tüüpi lood on vaja organisatsioonis vaid üles korjata ja läikima lüüa, siis teist tüüpi ehk köitvate lugude loomine eeldab veidi teistsugust lähenemist ja lennukat mõtlemist.
Autor: Urve Vilk, Ketlin Rauk