Autor: Rivo Sarapik • 15. juuni 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Edu saladus - tee asju, mida ise ostaksid

Hiljuti Pärnu Turunduskonverentsil esinenud visionäär ja innovaator Craig Sams soovitab läbilöögiks lihtsa tõe - tee asju, mida ise ostaksid.

Sams ta avas üle 40 aasta tagasi Suurbritannia esimese makrobiootilise restorani, hakkas veidi hiljem esimesena müüma ökoloogilisi toiduaineid, asutas maailma esimese orgaanilise šokolaadi brändi Green & Black ja lõi esimese briti toote, mis kandis Fair Trade märki.

Craigi, keda on kutsutud ka Briti saarte kõige rohelisemaks meheks, lugu näitab kuidas oma väärtushinnangute järgi elamisest ja oma missioon ära tundes on võimalik luua suur äri. Juhtimine.ee vahendab Samsi olulisemaid õppetunde oma edukast ärist:

Tootearendusest – tee millesse ise usud. Craig ütleb, et nende tootearendus oli kogu aeg lihtne – nad lihtsalt otsisid tervislikke ja orgaanilisi alternatiive oma lemmiktoiduainetele ja tõid need turule uskudes, et küllap on ka piisavalt teisi inimesi, kellele sellised tooted korda lähevad.

Turundusest – vaata tervikut ja osale. Šokolaadi Green&Black turule toomise ajaks oli firmal olemas edukas bränd Whole Earth ja kiusatus seda ka šokolaadil kasutada oli suur. Sisulisel kaalumisel leiti siiski, et see ei ole võimalik – senise tootekontseptsiooni üks nurgakivi oli suhkruvabadus, see tegi võimatuks müüa sama brändi all toodet, millest ligi kolmandik on suhkur. Seega otsustati luua uus bränd - Green & Black. Kui nimi oli leitud istus Craig ise arvuti taha ja joonistas logo umbes kümne minutiga – põhijooned sellest algsest visandist on kasutusel tänaseni.

Sotsiaalsest ettevõtlusest – tee head ja muuda maailma. Firma üks šokolaadisari Maya Gold oli 1994 aastal esimene briti toode, mis sai õiguse kasutada Fair Trade märki. Firma oli selle igati ära teeninud – kokkuostjad olid seni maksnud maia talunikele 55 USA senti kilogrammi ubade eest, Craig hakkas maksma 1,25 dollarit ja selle rahaga sai piirkonnas teha palju head, näiteks investeeriti haridusesse – koolis käivate laste osakaal kasvas 20 aastaga 10%-lt 70%-le.

Missioonist ja ideede eest seismisest. Inimesed ei taha olla osa probleemist, vaid osa lahendusest! Enne koostöölepingute allkirjastamist, hoiatasid erinevad briti ja ÜRO abiorganisatsioonid maiasid ja soovitasid tungivalt mitte spetsialiseeruda orgaanilisele tootmisele, sest see on vastuvoolu ujumine ja toob endaga kaasa hävingu. Maiad siiski nägid koostöös kasu ja allkirjastasid lepingu.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700