Autor: Rivo Sarapik • 16. juuni 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Hakka suhtlema ja müüdki rohkem 

Üle poole Balti riikide ettevõtteist leidsid sotsiaalvõrgustike kaudu edukalt uusi kliente. Turunduseelarveist viiendik kulub sotsiaalmeedias turundamisele.

Reguse ülemaailmse uuringu andmetel on üle poole Baltimaade ettevõtetest viimase aasta jooksul uute ärivõimaluste leidmiseks kasutanud edukalt suhtlusvõrgustikke, ajaveebe, mikroblogisid ja foorumeid. 57% ettevõtetest saavutasid suhtlusvõrgustike kaudu uute klientide leidmisel edu.

Uuringust selgus, et maailmas kasutavad ettevõtted ka olemasolevate klientidega kontakti hoidmisel ja suhtlemisel sotsiaalset meediat rohkem kui aasta tagasi.

- Maailma lõikes on suhtlusvõrgustike, näiteks Facebooki, kaudu edukalt uusi kliente värvanud ettevõtete osakaal kasvanud 7%

- 52% ettevõtetest üle kogu maailma ja 69% Baltimaade ettevõtetest kasutab olemasolevate klientidega suhtlemiseks, kontakti hoidmiseks ja info edastamiseks veebisaite, nagu Twitter ja Weibo

- 71% Baltimaades tegutsevatest firmadest soovitavad oma töötajatel liituda suhtlusvõrgustikega, nagu Linkedin, Xing ja Video. Maailma lõikes on sama näitaja 53%.

- 39% maailma ettevõtetest ja peaaegu pool (49%) Balti ettevõtetest kulutab kuni viiendiku turunduseelarvest, et edendada oma tegevust sotsiaalvõrgustikes.

Kohalolu sotsiaalvõrgustikes on muutunud toredast võimalusest vajaduseks, kuna enamik Balti (93%) ja maailma (74%) ettevõtetest nõustub, et turundusstrateegia ei saa olla edukas, kui see ei hõlma tegevust sotsiaalvõrgustikes.

Sellegipoolest rõhutavad Balti (42%) ja maailma (61%) ettevõtted, et oluline on turunduskanalite tasakaalus hoidmine -  kampaaniate toimimiseks tuleb kombineerida traditsioonilisi ja digitaalseid vahendeid.

Regionaalne peadirektor Michael Barth kommenteerib: “Ettevõtete taastumisel kriisiaegsest madalseisust vaadatakse üha enam üle enne kriisi kasutatud töömeetodeid ning otsustatakse paindlikemate ja konkurentsivõimelisemate strateegiate kasuks. Vaadatakse üle kõik valdkonnad alates tarneahela haldamisest, töömeetodite lihtsustamisest, pilvandmetöötlusest ja lõpetades videosuhtluse kasutamise suurendamise ja mobiilse töötamisega. Sotsiaalse meedia kiire muutumine äritegevuse oluliseks vahendiks on selgelt selle protsessi üks osa: aina rohkem ettevõtteid kasutab seda kanalit olemasolevate klientide hoidmiseks ja uute leidmiseks.”

 Reguse ülemaailmse uuringu tulemused põhinevad 80st riigist pärit rohkem kui 17 000 ettevõtte juhi ja omaniku vastustel.

 

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700