Iga viies sotsiaalmeedia kasutaja usaldab jagatavat infot

Mai lõpus kommunikatsiooniagentuuri Taevas Ogilvy tellitud üle-eestilisest küsitlusest selgub, et 66% Eesti 15 – 74aastastest elanikest kasutavad erinevaid sotsiaalmeedia kanaleid ning 41% kasutajatest veedavad seal päevast tund ja rohkem.

41% sotsiaalmeedia kasutajatest usaldab seal sõpradelt ning tuttavatelt saadud informatsiooni ning ettevõtetelt ja organisatsioonidelt saadud informatsiooni usaldab vaid 19% kasutajatest.

Eestlased kasutavad sotsiaalmeedia kanalistest kõige rohkem Facebooki  (32%) ja Youtube’i (26%), venelased seevastu Odnoklassiki.ru-d (9%).

Vaatamata sotsiaalmeedia laialdasele kasutamisele usaldavad inimesed traditsioonilises meedias levivat infot rohkem, erandiks on alla 19aastased kasutajad ja Lõuna-Eesti ning Tartu kasutajad.

Kommunikatsiooniagentuur Taevas Ogilvy küsitles koostöös Turu Uuringute AS-ga maikuus tuhandet inimest. Rein Iida sõnul annab uuring vastuse kasutajate vanuse, soo ja rahvusega seotud iseärasustele. “15-19 aastaste hulgas on sotsiaalmeedia kasutamine praktiliselt 100% ja seda sihtrühma eristab näiteks 30-39aasta vanustest mitmete erinevate sotsiaalmeedia keskkondade kasutamine”. Iida rääkis, et kuni 39 aastaste seas kukub sotsiaalmeedia kasutamine 60%-le ja kasutamiskeskkondade arv taandub kahele - Facebookile ja Youtube’ile. Mehed eelistavad naistest enam videomaterjali, mida näitab Youtube märgatavalt suurem kasutamine naistega võrreldes. Iida lisas, et sotsiaalmeedias turundajatele on väga oluline tunda vene rahvusest kasutajate erinevusi, sest ligi 100 000 venelast Eestis kasutab sotsiaalmeedias Odnoklassiki.ru-d.

Sotsiaalmeedia kunagise lipulaeva Rate.ee kasutamist tunnistavad ainult 6% sotsiaalmeedia kasutajatest, blogisid kasutab 4% ja Twitterit ainult 2%.

Uuring toob selgust ka sotsiaalmeedias veedetud ajast päevas. “60% kasutajatest veedavad sotsiaalmeedia keskkondades päevas kuni 30 minutit, kolmandik kasutajatest 1-2 tundi ja 10% sellest veel kauem,” kommenteeris Iida.

Turu-Uuringute AS uuringujuhi Iivi Riivits-Arkonsuo sõnul võib sotsiaalmeedia kasutajate arv olla veelgi suurem: “Lisades juurde 9-14aastased internetikasutajad, kasvab sotsiaalmeedia tarbijate hulk Eestis kokku 760 000-ni.” IiIivi Riivits-Arkonsuo sõnul on huvipakkuvaks eestimaalaste nägemus toodete ja teenuste usaldusväärsuse kohta sotsiaalmeedia versus traditsioonilise meedia kanalites. “Siin joonistub välja huvitav trend: sotsiaalmeedias levivat infot usaldavad traditsioonilise meediaga võrreldes rohkem kuni 19aastased noored (42% usaldab sotsiaalmeediat) ning Lõuna-Eesti ja Tartu piirkonna kasutajad (31%),“  ning lisas, et tudengid ja Tartu piirkond on alati olnud ühiskonna- ja meediakriitilisem. Kommenteerides 20 – 29aastaste kõrgemat usaldust traditsioonilises meedias leviva info suhtes (42% usaldab traditsioonilist meediat) ütles Riivits-Arkonsuo, et seda võib seletada antud põlvkonna sotsiaalmeedia aktiivse kasutamisega varasemate aastate jooksu ja ehk sellest on tekkinud küllastumine.

Osale arutelus

  • Urve Vilk

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Pidupäev Hestia Hotel Laulasmaa Spa's

Laulasmaa loodus on maagiline. Just siit on ammutanud inspiratsiooni maailma enim mängitud kaasaegne helilooja Arvo Pärt ja just siin on seetõttu 2018. aasta sügisel avanemas muusikasõprade meka – Arvo Pärdi Keskus. Kust siis veel ammutada häid mõtteid, kui mitte Laulasmaalt?

Korralda oma koolitus või konverents tulirelvamuuseumis ja lasketiirus

Taktikalise laskmise keskus suudab teile korraldada unustamatu firmaürituse. Meie konverentsiruum asub tulirelvamuuseumis, kus saab tutvuda tulirelvade ajalooga, viia läbi koolitusi või konverentse.

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Teabevara