2. september 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Pereisa keskeakriis mitteimalas kastmes

Romantiline komöödia küsib, mis siis, kui kõik pole nii, nagu alguses paistab. Ja samas küsib ta, mis siis, kui on.

Keskikka jõudnud Cali (Steve Carell) ilus elu töö, pere ja abikaasaga (Julianne Moore) puruneb, kui viimane oma truudusetusest teatab. Pärast keskkooli abieluranda purjetamise tõttu paljudest rõõmudest – flirtivad naised, mehised joogid ja stiilne riietus – ilma jäänud Cal tunneb pettunu, katkise ning ennast haletsevana, et tal on õigus seda kõike kogeda.

Ent ta ei oska, sest enesehaletsus jäämurdjana ja kontaktide loomisel ei paista töötavat. Talle tuleb appi üliedukas naistemees Jacob (Ryan Gosling), kes tutvustab vaatajale kogu alfaisase repertuaari kuuluvat tööriistakasti – pealiskaudseid, ent töötavaid vahendeid nagu sõnad, riided ja dringid. Cal õpib neid vähehaaval kasutama. Baarid ning tühine ja vaid üht eesmärki (suunaga voodi) täitev jutt saavad ta igaõhtuseks repertuaariks. Esialgu rohmakast külgelööjast saab peagi osav sell.

Siiski selgub, et Cal ei ole naistemurdja, vaid lihtsalt rutiiniga harjunud pereisa, kes tema kõrval olevaid olulisi inimesi iseenesestmõistetavana võtab ja vähese tähelepanuga kostitab.

Mõistagi ilmneb see pärast piinlikke seiklusi, pähe õpitud tühiseid flirtimismustreid ning kokkupõrkeid endise naise ja lastega. Samuti selgub, et naistemees on tegelikult ikkagi vaid inimene, kel liha-luu taga peidus süda ja tunded.

Ühelt poolt ei paku linateos midagi peale kulunud moraali, et esmapilgul õigeks peetav ei pruugi olla see, mida arvad olevat. Samuti oleme paljudest filmidest saanud teada, et elus õige ära tundmiseks tuleb vahel ka valet proovida.

Teisalt ei ole film tuntud moraalide kordamisest hoolimata tüütu, vaid jääb meelde terve ja optimistliku alatooniga – alati ei suju ning asju kukub puruks ka kõige tugevamal ja alfaisasemal, kuid mossitamine ja enesehaletsus ei aita.

Hästi kirjutatud ja mängitud lugu ei tee sellest omas žanris imalat, vaid alguses veidi kehvalt käima saava, kuid siis üha paremaks muutuva ja üllatusi pakkuvate käikudega teose. Steve Carell särab taas ja kõik on lõpuks õnnelikud.

“Rumal pöörane armastus”

9/10

Autor: Rivo Sarapik, Urve Vilk

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700