15. september 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tarbijakaitse: airBalticu pileteid riskantne osta

Tarbijakaitseameti hinnangul on sel nädalal ootamatult ja põhjendamata lende ära jätnud Läti lennufirma airBaltic lennupileteid riskantne osta.

"Üldiselt on praegu airBalticu pileteid ostes tavalisest kõrgem risk, kuna probleemid nimetatud lennufirma lendudega on väga aktuaalsed ning leidnud ka laia kõnepinda. Tarbijakaitseamet ei saa tarbijatel keelata osta airBalticu lennukipileteid, kuid oleme soovitanud seda mitte teha, võttes arvesse hiljutisi lendude tühistamisi, sealjuures põhjendamata sellise tegevuse tagamaid,” rääkis ameti pressiesindaja Kadri Kauksi Õhtulehele.

Esmaspäeval ja teisipäeval jättis lennufirma ära kümneid lende nii Tallinnast, Riiast kui teistest sihtkohtadest. Lennufirma teatas eile, et otsuse taga on majanduslikud põhjused ja soov efektiivsust kasvatada.

Tasub teada - lennureisija õigused lennu tühistamisel

Tarbijate õigused lennureisi tühistamisel

Kui reisija on lennujaamas ja ta saab infotabloolt, check-in töötajalt või lennuväravast teate, et lend on tühistatud, tuleb reisijal otsida üles  Air Balticu kassa ehk teeninduslett ning seal paluda lennufirma esindajal probleem lahendada. See tähendab  broneerida asendusreis või küsida tagasi lennupileti eest makstud raha  (juhul, kui reisija otsustab loobuda antud reisist), täpsustada hoolitsuse pakkumist, esitada nõue hüvitise maksmiseks jne. Vedaja teenindusletist saab nõuda ka kirjalikku tõendit lennu tühistamise kohta ning reisija õigusi tutvustavat teabelehte.

Lennu tühistamise korral on reisijal lähtuvalt Euroopa Parlamendi ja Nõukogu määrusest 261/2004 õigus nõuda:

- kas piletihinna hüvitamist või muid võimalusi (näiteks alternatiivlendu) reisi lõppsihtkohta jõudmiseks.;

- hoolitsust (ooteajaga võrreldes piisavat toitlustamist, telefonikõnesid, jms), vajadusel majutust ning transporti lennujaama ning majutuskoha vahel.

NB! Hoolitsuskohustus ei laiene tarbijatele, kes otsustavad piletiraha tagasi küsida ja alternatiivlennust loobuda;

- hüvitist, mille määr sõltub lennu pikkusest ning marsruudist, samuti ooteaja pikkusest ning võib ulatuda 125 eurost kuni 600 euroni. Õigus hüvitisele oleneb lennu tühistamise korral mitmest asjaolust - nii sellest, kui varakult reisijaid lennu tühistamisest teavitati kui ka sellest, mis oli tühistamise põhjuseks. Juhul, kui lend tühistatakse erakorraliste asjaolude tõttu, nagu näiteks ilmastikutingimused, ootamatud tehnilised rikked, lennujaamapersonali streik jms, ei ole reisijatel õigust hüvitist nõuda.

Kas hüvitist makstakse sularahas, pangaülekandega, tšekiga või reisitšekkides, see sõltub osapoolte kokkuleppest. Peamiselt kasutatakse hüvitise maksmist ülekandega. Hüvitise maksmiseks tuleb  reisijal teha lennuvedajale vastav kaebus/avaldus. Tarbijakaitseametile teadaolevalt on hüvitiseks pakutud ka vouchereid ehk  kinkekaarte (hüvitise summa ulatuses), mis ei ole määrusega vastuolus, kui tarbija sellega nõustub. Kindlasti tasub voucheri vastuvõtmisel arvestada, kas ja kuidas seda reaalselt tarbija kasutada saab.

Autor: Rivo Sarapik, Urve Vilk

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700