22. september 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas öeldu inimesteni viia?

Vahel tundub, et hoolimata pidevast rääkimisest ja kordamisest ei jõua sõnum kohale?

Raamatu “Sõnad, mis lähevad korda?” autori, suhtlusekspert Frank Luntzi väitel tuleb lisaks öeldule vaeva näha ka selle edastamisega – sõnadevalikust ja esineja oskustest võib sõltuda, kas ja kuidas inimesed seda vastu võtavad.

“Tulemus ei sõltu sellest, mida sa ütled, vaid kuidas inimesed sinu öeldut kuulevad,” leiab Luntz, kes on aidanud tosinal Ameerika suurfirmal taktikalise sõnadevalikuga edukam olla.

Kuidas öeldu inimestele kohale jõuaks?

Ole lihtne

Ära pane inimesi sinu sõnumi sisu asemel mõtlema “hmm, mida see sõna tähendab”. Kasuta nn väikeseid sõnu ja väldi kõiksugu erialakeelt ning võõrsõnu. Räägi nii lihtsas keeles, et igaüks saab sellest aru. Õigupoolest peab kõne olema nii selge, et ka sinu valdkonda mitte tundev vanaema sellest esimesel korral aru saab.

Ära valeta

Kuulajaile peab olema su sõnum ka usutav. Kui miski pole päriselt uus ja palju parem, ära seda väida. See tuleb ju niikuinii välja.

Järjekindlus maksab

Sõnumi kordamine maksab. Ehkki oled juba seda öelnud, võib kellelegi see ikka uudisena tulla. Lisaks kuulevad ja tõlgendavad inimesed sõnumit erinevalt – sõltuvalt tujust, sellest, kas on kiire, milline on sõnumi kuulamise aeg jne.

Ära raiska aega

Kasuta lühilauseid ja fraase, mis on konkreetsed, jäävad meelde ega jää lohisema. Keeruliste ja pikkade põimlausete kasutamine näitab küll esineja keele valdamist ja on tunnustust väärt, kuid võib auditooriumil öeldu haaramise keeruliseks muuta. Eriti, kui ruumis on segajaid – vaade aknast, ventilatsioonimüra, kaaskuulaja helisev telefon.

Loe pikemalt tänasest Äripäevast, mille jaoks osta päevapilet SIIT või telli leht SIIT.

 

 

 

 

Autor: Rivo Sarapik, Urve Vilk

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700