22. september 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

PESA ootab – vahet pole, kas oled Tallinnast või Obinitsast 

Peamiselt loovettevõtetele suunatud virtuaalsesse tootearenduskeskkonda PESA saavad kanideerida nii eraisikud kui ka loovühendused.

Alustavatele ettevõtetele arenguks mõeldud inkubaatorid pole Eestis enam uus nähtus. Kui seni eksisteerivad inkubaatorid on olnud regioonikesksed, siis PESA pakub tugiteenuseid virtuaalmaailmas.

Nõnda pole vahet, kas oled pealinnast või Obinitsast – kõigil on võrdsed võimalused saada infot ja tugiteenuseid, et oma toode laia maailma lennutada. Seni on olnud loomefirmadel võimalik väljund liitumine kas Tallinna loomeinkubaatoriga, Tartu loomemajanduskeskuse või Viljandi loomeinkubaatoriga. Suur tung neisse istutaski seemne mõttele luua n-ö füüsilise inkubaatori kõrvale virtuaalne keskkond.

“Eksisteerivad inkubaatorid on asukohapõhised ehk pakuvad lisaks koolitustele ka rendipindu. Me näeme, et alustavatel loomeettevõtetel on suur vajadus eelkõige tootearendusega seotud info ja kontaktide järele. Samuti jäädakse hätta turundusega. Loov Eesti PESA pakubki alustavatele tooteideega ettevõtetele virtuaalset koolitusprogrammi professionaalsete mentorite käe all, kus saab interneti vahendusel osaleda ükskõik millises Eestimaa paigas viibides. Sellises vormis inkubaatorit või arenduskeskkonda loomeettevõtetele pole meile teadaolevalt kuskil maailmas,” sõnas Loov Eesti kommunikatsioonijuht Helen Unt.

Hea idee on peamine. PESASSE saab kandideerida ka täiesti üksi, samuti ei pea olema juriidilist keha. Peab olema kandev idee oma tootest ja visioon selle arendamiseks, tuleb tunda võimalikke sihtgruppe, kellele toode võiks suunatud olla, näha riske ning võimalusi.

Toode peaks olema selline, mida oleks võimalik mõistliku aja ning kuludega turule viia.

“Kandidaat peab suutma oma ideed võimalikult täpselt kirjeldada ning teadma tootega seotud turuseisu, et mentoreid veenda. Mentorid valivad kandidaatide hulgast välja parimad ideed, mis saavad programmis osaleda,” seletas Unt.

Mentorite hulka kuuluvad Anu-Mall Naarits (Eesti Marketingi Instituut), Indrek Maripuu (Arendussahtel) ja EKA tootedisaini professor Martin Pärn, kes koolitavad,  nõustavad ja suunavad toodete arendamist.

Lisaks toetavad alustavaid projekte äriinimestest mänedžerid, kes jagavad oma ettevõtlusalaseid kogemusi, oskusi ja teadmisi ning on aktiivselt kaasatud projektide juhtimisse.

Loovfirmad ei oska end müüa. Eesti loovettevõtete kitsas­kohtadena toob Unt välja vähese ettevõtlusealase kompetentsi (finants ja juriidika) ning kesised teadmised turundusest, mistõttu ei suudeta heale ideele ümber ehitada teadmisi teistest valdkondadest.

“Meie poole on pöördutud  küpsete ideedega, mille kallal on autor aastaid töötanud. Kuid tullakse ka ideedega, mis on ammu turul olemas. Ainuüksi teadmine, et toode, mille peale on mõeldud, juba turul eksisteerib, on väärt teadmine. Võime nentida, et disainitaustaga inimestel on eelis PESASSE kandideerimisel,” rääkis Unt.

Autor: Urve Vilk, Kristo Kiviorg

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700