Autorid: Urve Vilk, Urve Vilk, Ehitusuudiste kuukirja toimetaja • 27. september 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Töötajate pühendumus toodab kasumit

Töötajate pühendumise määravad ettevõtte head juhtimistavad ja töötajaid väärtustav personalijuhtimine.

Tööga rahulolu uuringuid on tehtud aastakümneid. Tööpsühholoogia

klassikasse kuulub nn Hawthorni efekt (nimetuse saanud USA linna

järgi, kus rahulolu uuriti), mille kohaselt töötajate rahulolu suurendas töötingimuste

parandamise kõrval peaaegu samavõrd tööandja huvi töötajate arvamuste

vastu, mida peaks töötingimuste parandamiseks ette võtma.

Rahulolev töötaja on organisatsioonile lojaalsem ning suhtub juhtidesse ja

juhtimisse paremini. Võtmeks paremate tulemusteni on viimastel aastakümnetel

saanud pühendumine ja pühendumus. Rahulolu ja pühendumus on kaks eri

nähtust.

Rahvusvahelise konsultatsioonifirma Hewitt Associates uuringute kohaselt pole

mitmed rahulolu parandamiseks hoolikalt kavandatud ja elluviidud tegevused majandustulemuste kasvu kaasa toonud. Edu võti on organisatsioonile pühendumises – töötaja emotsionaalses ja intellektuaalses seotuses organisatsiooniga: “Kõrgeima organisatsioonile pühendumuse skooriga

ettevõtete kasumlikkus on kõrge ning nad elavad turusituatsioonist tingitud kriisid

paremini üle. Hewitti konsultandi Mark Ubelharti sõnul on pühendunud ja organisatsiooniga tugevalt seotud personal huvitatud uuendustest, mis hõlbustavad ootamatute majanduskriisidega toimetulekut.

Oluliselt paremad majandustulemused toob kaasa see, kui üle 60% töötajatest

on ettevõttele pühendunud”. Uuringutes leiti, et kõrgeima töötajate pühendumuse tasemega ettevõtted saavutavad paremaid finantstulemusi ja suudavad paremini hoida oma väärtuslikku tööjõudu võrreldes madala pühendumuse tasemega ettevõtetega.

Paraku tõdeti ka, et töötaja pühendumus ei ole iseenesestmõistetav asi. Küsitledes 2007. aastal 90 000 töötajat üle kogu maailma, jõudis uuringufirma Towers Perrin järeldusele, et vaid 21% neist oli tõeliselt tööle pühendunud ning ligi

40% pettunud või mittepühendunud.

Leiti ka, et peamine mittepühendumise põhjus on töötaja läbipõlemine.

Teksti autoriks on Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor lektor Taimi Elenurm ja ASi Oiltanking Tallinn keskonna- ja ohutusjuht Piret Õunap.

Loe pikemalt ajakirjast Personali Praktik.

 

 

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700