29. september 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas Facebookist kasu saada?

Tänu mobiiltelefonide täiustumisele muutub sotsiaalmeedia peavoolukanaliks, aeg on lihtsalt fännide kogumiselt teha samm edasi mõlemale poolele kasuliku suhtluse suunas.

“Elisa on proovinud sotsiaalmeedia strateegiata ja strateegiaga. Loomulikult viimane töötas paremini,” rääkis Elisa suhtekorraldusjuht Marika Raiski eilsel Best Marketingi korraldatud Eesti internetiturunduse aastakongressil Best Internet.

Sportlandil jälle ei ole sotsiaalmeedias tegutsemiseks spetsiaalset plaani. Samas ei alahinda nad sotsiaalmeedia mõju kliendile. “Kui kümme aastat tagasi oli ühissaun see koht, kus naised rääkisid, kus on paremad tooted, siis praegu on selleks Facebook. Kui vaatan jalgpalli ja panen Facebooki, et Eesti lõi ühe värava, ja sellele tuleb 1000 like’i siis see ongi meie strateegia,” rääkis Sportlandi turundusjuht Jaan Naaber. Sportlandile on Facebook reklaamikanal ja täidab ka blogi eesmärki.

Kampaaniaga kogu ka kliendi andmeid (Estraveli kliendiandmete kogumise kampaania oli nii edukas, et juurde saadi 30 000 uut e-posti aadressi).

Kasuta sotsiaalmeediat, et inimene endale poodi saada (ühel mööblipoel toimis see väga hästi, kui nad kutsusid inimesi oma poodi tasuta tootekataloogi järele).

Kasuta sotsiaalmeediat kriisikommunikatsioonis (Elisal on sellega edukas kogemus, kui teavitas kliente Facebooki kaudu spämm-telefonikõnedest ja soovitas  selle numbril mitte tagasi helistada).

Ära vaata vaid fännide üldarvu, vaid tee kindlaks, kui suur hulk neist on sinu tuumikfännid.

Teadvusta endale, et fänn on tegelikult lihast ja luust inimene. “Kui saame sellest aru, siis oskame nendega paremini suhestuda,” ütles Suurbritannia internetiturundaja Matt Parele.

Videol on sotsiaalmeedias suurem kaal kui tekstil.

Ole aus ja ära püüa olla keegi, kes sa pole. Jää alati viisakaks.

Ära tee kampaaniat, kus sa kutsud üles inimesi lihtsalt kirjutama “jagatud” (parem variant – ühes kampaanias kutsuti inimesi üles ütlema, kus nad tahaks neile ette nähtud kingituse kätte saada).

Paku kliendile lisandväärtust – tee sisukaid ja harivaid postitusi.

Ära kuritarvita sotsiaalmeediat ega kasuta seda liigselt reklaamikanalina.

Loe pikemalt tänasest Äripäevast, mille jaoks osta päevapilet SIIT või telli leht SIIT.

 

 

Autor: Urve Vilk, Kadrin Karner

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700