Vabalaud.ee veebi haldava Vabalaud OÜ tegevjuhi pr. Kristel Nõmmiku sõnul sai keskkonna loomine tõuke tõsiasjast, et tihtipeale võtavad temaga ühendust sõbrad-tuttavad ja küsivad soovitusi, kuhu minna sööma. Nimelt puudub tänases Eestis regulatsioon, mis eristaks restorane tasemete järgi. Põhimõtteliselt võib igaüks oma söögikoha uksele kirja „restoran” kinnitada, külastaja jaoks tähendab see paraku aga katse-eksitus meetodil selguse saamist. Seetõttu ongi kliendid tihtipeale segaduses, kuidas valida sobivaks sündmuseks õige teenindustaseme ja hinnaskaalaga söögikoht.
Rääkides Vabalaud.ee kontseptsioonist, tõdeb tegevjuht, et keskkond võimaldab üheltpoolt huvilistel teha võimalikult lihtsalt reserveeringuid restoranidesse. Teisalt saab aga küsida nõuandeid ja soovitusi, mille tarbeks on rakendatud vastav kontaktnumber. Samuti on külastajatel võimalik ka söögikohti kommenteerida, ehk jagada kogemusi. Tõsi, vältimaks ebakohaste ja kallutatud tekstide ilmumist, on kommentaarium modereeritud ja tagasiside osas suhtleb asjaosalistega Vabalaud.ee administraator isiklikult.
Tänaseks kasutab veidi enam kui 14 päeva toiminud Vabalaud.ee teenust kuus restorani, lähipäevil on lisandumas veel 10-12.