Hea pressiüritus nõuab planeerimist

Eduka pressiürituse korraldamiseks ei piisa ainult ajakirjanikele kutsete saatmisest, vaid asjad tuleb põhjalikult läbi mõelda. Samuti tuleks kaaluda, kas pressi kutsumine on üldse vajalik.Mõne sündmuse puhul võib tunduda, et ainult pressiteate saatmisest ei piisa, vaja on ajakirjanikega näost näkku kohtuda. Sellist sündmust korraldades tuleb vaagida, kuidas pressis huvi äratada ja miks pressiüritust korraldada.

Keskendu uudisväärtusele. Suhtekorraldajad peavad oluliseks ajakirjanike soovide tundmist ja nendega arvestamist – meedia jaoks on kõige olulisem uudisväärtus. Kindlasti pole soovitatav manipuleerida ja meediaesindajaid millegi ebaolulise pärast kohale kutsuda, sellest sünnib pigem kahju kui kasu.
“Oluline on osata välja tuua tähtsad sõnumid ning need meedia tarbeks ajakirjanduslikult kvaliteetseks muuta,” andis nõu kommunikatsioonibüroo Hamburg ja Partnerid konsultant Brit Vister. “Sõnumi loomisel tuleb arvestada, et iga hinna eest ja vahendeid valimata meediasse pääsemine võib kauges perspektiivis osutuda andestamatuks veaks.”

ASi Cor­pore partner Allar Tankler soovitas eristada pressiüritust, kuhu ajakirjanikud spetsiaalselt kohale kutsutakse, meediasündmusest, kuhu meedia ise uudist otsima tuleb.
“Pressiinfotunnid, -õhtusöögid ja teised säärased formaadid sobivad, kui ajakirjanikel on huvi mitteformaalse taustainfo vastu, mida pressiüritusel osalejad võivad vahendada,” sõnas Tankler.
“Pressiüritus õigustab ennast ainult juhul, kui organisatsioonil on avalikustada märkimisväärse tähtsusega uudis ning on oluline see võimalikult paljudele ajakirjanikele korraga ja ühtsel kujul teatavaks teha,” lisas ta.

Kriisiolukorras tähtis kiirus. Kriisiolukorras võib ajakirjanike kohalekutsumine olla vältimatu ning mõnikord tuleb seda teha väga kiiresti. Visteri sõnul ei ole pingelisel hetkel eriti oluline, kus üritus toimub, vaid keskenduda tuleks tõese info kiirele edastamisele.
Kuigi sõnum ja sisu on peamised, mis ajakirjanikud üritusele kohale toovad, tuleb arvestada ka palju muuga. Planeeritud pressiürituse puhul peab tähelepanu pöörama kõigile detailidele. Oluline on tegeleda ajakirjanikega nii ürituse ajal kui ka pärast seda. Ainult kohalekutsumisest ei piisa, vaja on luua otsene kontakt ning pakkuda piisavalt taustainfot ja muid vajalikke materjale, näiteks fotosid.

Ära unusta visuaalset külge. “Fotograafid ja teleajakirjanikud ootavad atraktiivset pilti ning näiteks mõne hotelli konverentsisaalis üritust korraldades tuleb sellele kindlasti mõelda,” selgitas Vister pildimaterjali olulisust. Ruum peaks olema nii fotoaparaatide kui ka telekaamerate jaoks sobivalt valgustatud ja paigutatud.
Veel soovitas Tankler mõelda sellele, et ideaalis peaks meediasündmusel olema otsene publik – sündmus võiks toimuda avalikus ruumis ja kohal peaksid olema organisatsiooni jaoks olulised sihtrühmad.

Tasub teada
Kuidas meediale mõeldud üritust edukalt korraldada?
Määra kindlaks sõnum, mida soovid ürituse kaudu edastada.
Muuda sõnum ajakirjanduslikuks ning kutsu kohale meedia.
Ürituse toimumisajana eelista tööpäevi kl 11–14.
Telli ise fotograaf ja saada pildid meediakanalitele.
Eelista kohana kesklinna, kuhu on lihtne tulla. Pikad sõidud ei pruugi ajakirjanike tööpäeva mahtuda.
Uuri, ega samal ajal midagi uudisväärtuslikumat ei toimu.
Allikas: Brit Vister

 

Osale arutelus

  • Urve Vilk, Triin Toome

Seotud lood

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Küsitlus

Millal plaanid suvel puhata?

  • Juunis
    17%
    17%
  • Juulis
    83%
    83%
  • Augustis
    0%
    0%
  • Ei puhkagi suvel
    0%
    0%
  • Muu
    0%
    0%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Käsi­raamatud

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine