19. oktoober 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas firmaüritusega teistele kasulik olla?

Regionaalministeerium käivitas tänavu professionaalse vabatahtlikkuse juhtprojekti, et ärgitada firmasid korraldama ühiskonnale kasulikke firmaüritusi.

“Eesmärk on, et tööandja annaks töötajatele võimaluse tööajast panustada vabatahtlikult mõne organisatsiooni, ühenduse või projekti tegevusse,” selgitas regionaalministri nõunik Rasmus Pedanik, mida projekt endast kujutab. “Sellest peaks tulu tõusma kõigile osapooltele, laiemalt aga kogu ühiskonnale.”

Pedaniku sõnul on juhtprogrammi strateegiline eesmärk, et ettevõte tegevusest võidaks, kuna see võimaldaks töötajaid paremini motiveerida, inimeste oskused areneksid, koolituskulu väheneks ja ettevõtte maine ühiskonna silmis paraneks.

Projektil 20 osalejat. Juhtprojektis osalevad viis ettevõtet ja ministeeriumi ning kümme vabaühendust. Üks osalevatest ettevõtetest on Coca-Cola HBC, kes loodab projekti abil tõsta teadlikkust ettevõtte vabatahtliku tegevuse võimalustest ning jagada kogemusi ja aidata mõista, mida vabatahtlik tegevus üldse tähendab.

Coca-Cola HBC on oma töötajatega käinud juba mitu aastat Tallinna rannaalasid koristamas, tänavu koristati koos Tallinna Vee ja USA saatkonna töötajatega Pikakari randa.

“Oluline on inimesi teavitada, et ettevõtte vabatahtlik tegevus ei ole sponsorlus, rahaline toetus või reklaami ostmine,” sõnas Coca-Cola HBC suhtekorraldusjuht Piret Jaaks. “See on ennekõike töötajate teadmiste, oskuste, võimaluste ja energiaga panustamine.”

Jaaksi sõnul võiksid ettevõtted rohkem mõelda sellele, kuidas ühendada firmaüritus vabatahtliku tegevusega.

“Ühiskondliku aspekti ja keskkonnahoiu kõrval on sellised üritused olulised meeskonnavaimu tekitajad,” lausus Jaaks, kelle sõnul on nad töötajatelt alati saanud väga positiivset tagasisidet – inimesed tajuvad, et ettevõte tunnustab neid ning pakub koostöö kaudu võimalust enesearenguks.

“Nad tunnevad rõõmu üheskoos tehtud tööst, saavad rahulolu tulemustest ja kasulikult veedetud päevast,” lisas ta.

Koordineerib regionaalminister. Peale Coca-Cola HBC osalevad programmis Eesti Energia, Elion, Swedbank ja Tallinna Vesi. Ministeeriumitest annavad oma töötajatele võimaluse keskkonna-, kultuuri-, põllumajandus-, sise- ning majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.

Osaleb ka kümme kodanikeühendust, teiste seas Lastekaitse Liit, Eesti Skautide Ühing, Eesti Vähiliit ja Eesti Loomakaitse Selts.

Juhtprojekti korraldatakse Euroopa vabatahtliku tegevuse aasta 2011 raames regionaalministri koordineerimisel. Programmi rakendamist jätkatakse 2011.–2014. aasta kodanikuühiskonna arengukava raames.

MIS ON MIS

Ettevõtete vabatahtlik tegevus

Ettevõtete ja avaliku sektori vabatahtlik tegevus on töötajate aja, oskuste ja energia panustamine kodanikuühiskonna arengusse. Selle abil peaks paranema asutuste, ettevõtete ja kodanikuühiskonna koostöö, mis omakorda peaks kodanikuühenduste tegutsemisvõimekust suurendama.

 

Autor: Urve Vilk, Liis Kängsepp ja Joosep Laik

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700