Kaupo Kalda Okia digiagentuurist kirjutab ettevõtte blogis, et avastas sõpradega, et Swedbanki krediitkaardiga ei saa enam veebipoes maksta.
Kuidas kaart taas tööle saada?
Pead sisse logima Swedbank'i internetipanka, valima vasakult pangakaartide alt "Turvalised ostud internetist" ja seal ühe lihtsa toimingu tegema. Aega võtab paar minutit kogu protseduur. Peale seda töötab kaart jälle momentaalselt, kui internetis maksta soovid.
Miks see nii on ja kuidas toimib?
"Turvalised ostud internetis" on programm Visa ja Mastercardi krediitkaartidele, mis võimaldab oluliselt turvalisemat internetis ostlemist. Kui varem oli võimalik krediitkaardi füüsiliselt varastades varastada lihtsalt netis ostes raha (kaardil on kõik vajalikud andmed peal näha), siis nüüd see enam nii lihtne pole, kui kaupmees on liitunud samuti turvaliste ostude programmiga.
Turvalisemaks teeb kliendi elu kaks asjaolu: esiteks saab määrata personaalse teate, mis tuleb ette kaupmehe juures makse sooritamise eel – nii saad kindel olla, et tegemist on usaldusväärse kaupmehega, mitte pole tegemist libasaidiga, mis krediitkaardi andmeid kogub.
Teine turvaelement on parool, mille saab ise Swedbanki internetipangas määrata. See parool tuleb makse tegemisel sisestada ja seetõttu ei saa krediitkaarti pelgalt füüsiliselt varastades andmeid kätte. Kokkuvõttes tähendab see täiendavat kahepoolset turvalisust – kaupmees usaldab ostjat ja ostja kaupmeest.
Paljud usaldusväärsed e-poed kasutavad turvaliste ostude süsteemi, sh enamik Eesti poode, kus krediitkaardi makse võimaldatud. Selliste kaupmeeste hulk järjest suureneb.
Alates eelmisest nädalast on turvaliste internetiostude programmiga liitumine Swedbanki kliendile kohustuslik, et kaitsta klientide vara paremini.