Amet: tarbija kasuks eksitakse üha vähem

Kaupmehed eksivad hindades tarbija kasuks vähem. Üldse erines hinnasildil lubatud hinnast hind kassas ligi veerandil ettevõtteist.

Oluliselt on mullu kevadel viidud kontrolliga võrreldes vähenenud ameti andmeil hinnaerinevused tarbija kasuks - 20,7%-lt 9,8 %-le. Rikkumised tarbija kahjuks on tõusnud 12,9 %-lt 13,4 %-le.

Septembri viimasel nädalal kontrollis Tarbijakaitseameti hindade esitlemise korrektsust üle Eesti. Võrreldi hindade vastavust müügisaalis ja kassas erinevates Maxima, Rimi, Prisma, Selveri, Säästumarketite ning Tarbijate Ühistute Keskühistute (Maksimarketid, Konsumid ning A ja O kauplused) ketikauplustes üle Eesti. Kokku kontrolliti hinnateabe avaldamist 164 kaupluses, neist hinnaerinevusi tuvastati 38-l korral (ca 23%).

Kontrollimiste käigus tehti igas kaupluses kontrollost, mis hõlmas 25 erinevat toodet (nii toidu- kui tööstuskaubad) ning võrreldi müügisaalis olevaid hindasid kassas olevatega.

Hinnaerinevust esines tarbija kahjuks - st müügisaalis esitletud hind oli madalam kui kassas -  22 korral (13,4%), 29 erineva kauba puhul.

Suurimaks hinnaerinevuseks oli 6.00 € - Prisma Peremarket AS-i kaupluses Sikupilli Prisma, kus naiste sandaalide hind müügisaalis oli 12.99, kuid kassas küsiti 18.99.

Hinnaerinevusi tarbija kahjuks esines enim Rimi Eesti Food AS ketikauplustes -  5 rikkumist  Säästumarketites ja 3 Rimi kauplustes. Järgneb Maxima Eesti OÜ 5 rikkumisega.

Osale arutelus

  • Rivo Sarapik

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Küsitlus

Millal plaanid suvel puhata?

  • Juunis
    17%
    17%
  • Juulis
    83%
    83%
  • Augustis
    0%
    0%
  • Ei puhkagi suvel
    0%
    0%
  • Muu
    0%
    0%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Käsi­raamatud

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine