Tarbija ei muutu, ainult raha on vähem

Tarbijakäitumises pole midagi olulist muutunud, ainult raha on vähem. Aidates tarbijatel realiseerida oma eelmiste ostude väärtust (osta kasutatud kaup tagasi) inimsõbralikul moel, on võimalik lisaks heaolufaktorile teenida ka raha, leiab Trendwatching.com 

Viimane on oluline just kallimate kaubamärkide puhul, kuna võimaldab vältida hindade langetamist. Pärnu Konverentsid vahendavad Trendwatching.com uuringut.

Vahetuskauba idee toetub kolmele põhimõttele:

Uuendus (nextism) - tarbijad janunevad jätkuvalt uusi ja huvitavaid kogemusi. Klassikaline näide uus tehnoloogia.

 Staatus (statusphere) - dotsiaalne staatus on tarbijatrendide alus. Kuid staatus diversifitseerub järjest rohkem. See ei ole ainult uusim, kiireim ja läikivaim; vaid ka uued kogemused ning oskused, suuremeelsus, taaskasutamine jne. Üha rohkem tarbijaid eelistab nutikat tarbimist silmatorkava ja staatuspõhise tarbimise asemel. Õnneks või kahjuks pole tegemist mitte kolimisega maale ja loobumisega elektrist, vaid kaalutletud tarbimisega.

Tarbimiskindlustus (excusumption) - mida teha, kui raha on vähem, aga tarbida tahaks. Tuleb muuta mõtlemist ja leida ettekääne. Tarbimiskindlustuse loogika lubab osta jätkuvalt kalleid tooteid, kuna tarbija teab, et saab need tulevikus kas edasi müüa või samas kohas välja vahetada/tagasi müüa.

Võib küsida, mis on uut. Mõned näited.

- Prantsuse teksabrand A.P.C. annab 50% allahindlust uutelt teksadelt vanade tagasitoomisel. Need parandati, lisati eelmise omaniku initsiaalid ja müüdi uuesti.

- Marks and Spencer andis neilt ostetud ja heategevuseks annetatud riiete puhul igalt 5 naelase väärtusega kupongi.

- Decathlon ostab oktoobris (praegu) tagasi kasutatud tooteid. Kuna paljud kupongid jäävad kasutamata, siis on tekkinud ka turg kupongidele – neid ostetakse madalama hinnaga kokku.

Vahetuskauba ideid on raske ignoreerida. Pigem tuleb vaadata kuidas neid enda kasuks rakendada. Kuna reegleid pole, siis on võimalusi tarbija tähelepanu köita ja ootamatuid pakkumisi teha lõpmatult.

Osale arutelus

  • Rivo Sarapik

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

V nagu vesi ja vaba aeg – V Spaa- ja Konverentsihotellis

V on veemõnude ja vaba aja veetmise element, mis märgib kõike võrratut ja vajalikku. Hotellist, spaast, restoranist, kohvikust ja konverentsikeskusest koosnev kompleks on koht, kus unustad kõik üleliigse ja pühendud vaevata kõigele, mis elus tegelikult oluline on. Hea tervis. Head inimesed. Hea tuju.

Värske ja erakordselt särav koht stiilseks firmapeoks – Olympic Casino Olümpia

Smokingus härrad, õhtukleitides daamid, bigbänd, kabaree, särisev pinge Black Jacki lauas ja erutav kõlin automaadisaalis – ei, see pole James Bondi uue filmi treiler, vaid firmaüritus Tallinna kõige põnevamas peokohas, Olympic Casino Olümpias.

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

BVT PARTNERS otsib BÜROOJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

28. juuni 2018

Teabevara