Tarbija ei muutu, ainult raha on vähem

Tarbijakäitumises pole midagi olulist muutunud, ainult raha on vähem. Aidates tarbijatel realiseerida oma eelmiste ostude väärtust (osta kasutatud kaup tagasi) inimsõbralikul moel, on võimalik lisaks heaolufaktorile teenida ka raha, leiab Trendwatching.com 

Viimane on oluline just kallimate kaubamärkide puhul, kuna võimaldab vältida hindade langetamist. Pärnu Konverentsid vahendavad Trendwatching.com uuringut.

Vahetuskauba idee toetub kolmele põhimõttele:

Uuendus (nextism) - tarbijad janunevad jätkuvalt uusi ja huvitavaid kogemusi. Klassikaline näide uus tehnoloogia.

 Staatus (statusphere) - dotsiaalne staatus on tarbijatrendide alus. Kuid staatus diversifitseerub järjest rohkem. See ei ole ainult uusim, kiireim ja läikivaim; vaid ka uued kogemused ning oskused, suuremeelsus, taaskasutamine jne. Üha rohkem tarbijaid eelistab nutikat tarbimist silmatorkava ja staatuspõhise tarbimise asemel. Õnneks või kahjuks pole tegemist mitte kolimisega maale ja loobumisega elektrist, vaid kaalutletud tarbimisega.

Tarbimiskindlustus (excusumption) - mida teha, kui raha on vähem, aga tarbida tahaks. Tuleb muuta mõtlemist ja leida ettekääne. Tarbimiskindlustuse loogika lubab osta jätkuvalt kalleid tooteid, kuna tarbija teab, et saab need tulevikus kas edasi müüa või samas kohas välja vahetada/tagasi müüa.

Võib küsida, mis on uut. Mõned näited.

- Prantsuse teksabrand A.P.C. annab 50% allahindlust uutelt teksadelt vanade tagasitoomisel. Need parandati, lisati eelmise omaniku initsiaalid ja müüdi uuesti.

- Marks and Spencer andis neilt ostetud ja heategevuseks annetatud riiete puhul igalt 5 naelase väärtusega kupongi.

- Decathlon ostab oktoobris (praegu) tagasi kasutatud tooteid. Kuna paljud kupongid jäävad kasutamata, siis on tekkinud ka turg kupongidele – neid ostetakse madalama hinnaga kokku.

Vahetuskauba ideid on raske ignoreerida. Pigem tuleb vaadata kuidas neid enda kasuks rakendada. Kuna reegleid pole, siis on võimalusi tarbija tähelepanu köita ja ootamatuid pakkumisi teha lõpmatult.

Osale arutelus

  • Rivo Sarapik

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Värske ja erakordselt särav koht stiilseks firmapeoks – Olympic Casino Olümpia

Smokingus härrad, õhtukleitides daamid, bigbänd, kabaree, särisev pinge Black Jacki lauas ja erutav kõlin automaadisaalis – ei, see pole James Bondi uue filmi treiler, vaid firmaüritus Tallinna kõige põnevamas peokohas, Olympic Casino Olümpias.

Krahv Mannteuffeli suvemõis (Kursi jahiloss)

Eestimaa keskel, käänuliste Pedja ja Kaave jõgede vahelisel alal on ellu ärganud üks vana ja majesteetlik hoone. See on krahv Mannteuffelile kuulunud suvemõisa peahoone aastast 1888, rahvasuus tuntud kui Kursi jahiloss. Seda maja võiks nimetada ka Eesti jahilosside krooniks, ajaloole on väärikas koht tuttav juba 130 aasta jooksul.

Küsitlus

Millal plaanid suvel puhata?

  • Juunis
    17%
    17%
  • Juulis
    83%
    83%
  • Augustis
    0%
    0%
  • Ei puhkagi suvel
    0%
    0%
  • Muu
    0%
    0%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Teabevara

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine