Kontrolliti kolme erinevat tanklaketti (Olerex, Lukoil, Statoil) ja kahte avalik-õiguslikku asutust (Munitsipaalpolitsei Ameti lühinumber 14410, Keskkonnainspektsiooni lühinumber 1313).
Kõigi kolme tankla puhul kasutatakse kütuse laadimise piirkonnas videojälgimisseadmestikku, mille kohta on ka vastav teavitus. Jälgimise eesmärk on seotud klientide, klienditeenindajate ja ettevõtte vara kaitsega.
AS Statoil ning AS Olerex salvestavad oma tanklais lisaks videopildile ka kliendi ja klienditeenindaja vahelist vestlust. AS Lukoil Eesti audiosalvestamiseks oma tanklates vajadust ei näe.
Seire tulemusel tehti ühele ettevõttele ettepanek isikuandmete kaitse seaduse paremaks rakendamiseks, mille raames tuleb eelnevast selgemalt kliente teavitada ka heli salvestamisest.
Selleks tuleb paigaldada täiendav teavitus vestluse salvestamise ja andmetöötleja andmete kohta kassa vahetusse lähedusse nii, et inimesel kohe vestluse alguses oleks teada, et vestlus salvestatakse. Tänaseks on inspektsiooni ettepanek kohaselt ellu rakendatud.
Kuigi nii Munitsipaalpolitsei Amet kui Keskkonnainspektsioon teostavad erineval viisil avalikku ülesannet, ei tulene seadusest kummalegi asutusele selgesõnalist volitust kõnede salvestamiseks.
Mõlema asutuse tegevuseesmärgist tulenevalt aga on vajalik inimese ja asjaolude tuvastamine, mistõttu inspektsioon leidis olevat proportsionaalne nõuda kõne alguses teadet salvestamise fakti kohta.
Septembrist alates on nii Munitsipaalpolitsei Amet kui Keskkonnainspektsioon lisanud oma teenindusliini kõne alustuse juurde teate, et tehtav kõne salvestatakse.