Kui Google 2005. aastal täiesti tasuta kasutamiseks mõeldud veebipõhise analüütikarakenduse turule tõi, ei osatud isegi Google’i korporatsioonis selle nõnda suurt menu ette näha – seda ilmestab asjaolu, et praktiliselt üleöö registreerus veerand miljonit kasutajat, kes sidusid programmiga pea kolmveerand miljonit veebilehte, et neis toimuvat liiklust analüüsida. See viis olukorrani, kus Google pidi mõneks ajaks uute kontode loomist piirama, et ennast selliste masside teenindamiseks paremini ette valmistada.
Iga veebimeister teab, kui oluline on jälgida oma lehel toimuvat. Varem laialdaselt kasutatud serveripõhised analüütikaprogrammid olid enamasti pinnapealsed – suutsid koguda küll suurel hulgal andmeid, kuid nende tõlgendamiseks oli vaja päris palju täiendavaid teadmisi ning ohtralt lisatööd. Google Analyticsi suure menu põhjust võibki otsida (lisaks vabakasutusele) asjaolus, et tegemist on võimeka, kuid samas piisavalt lihtsa lahendusega, mida suudab otstarbekalt kasutada ka keskmiste teadmistega veebimeister.
TLÜ Haapsalu Kolledž jõudis Google Analyticsini seoses uue veebilehe kasutusele võtmisega. Vana leht oli ajale jalgu jäänud ning mis peamine, see oli Google’ile ja ka teistele otsimootoritele raskesti leitav.
Pikemalt loe tänasest Äripäevast. Vajadusel osta päevapilet või telli leht.
Autor: Janno Kriiska, Urve Vilk