10. november 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas saada kasu vastutustundlikust ettevõtlusest?

Vastutustundlik ettevõtlus on hea müügiargument eksportimisel, kuid samas annab see võimaluse teha midagi kasulikku nii keskkonna kui ka ühiskonna jaoks.

“See on levinud küsimus Skandinaavia ettevõtete hulgas, kas teil on olemas vastutustundliku ettevõtluse ehk corporate social responsibility (CSR) strateegia ehk seda väärtustavad arenenud ühiskonnad,” viitas Eesti Reklaamiagentuuride Liidu juhatuse liige Jaana Koppel teemale, millega Eesti eksportijad võivad Põhjamaades kokku puutuda. “See on pehme väärtus, mis kindlasti annab palju juurde,” lisas ta.

Koppel tõi näite, et miks ettevõtted teevad ISO sertifikaate, kui need pole tegelikult nõutud kõikides valdkondades, kuid need on kindlasti müügiargument, et ettevõttes on süstematiseeritud tegevused ja protsessid.

“Ka CSR on samamoodi teatavate protsesside süstematiseerimine. CSR muutub üha olulisemaks, kuna globaalsed nõudmised hakkavad mingil ajal ka siiapoole kanduma,” rääkis Koppel

CSRi vajalikkusest.

CSR ei piirdu aktsionäride ja omanike huvidega. Heateo Sihtasutuse juhataja Mart Kuusk märkis, et vastutustundlik ettevõtlus on tegevusprintsiip, milles ettevõte on oma strateegilistes valikutes sisse kirjutanud laiema hoolivuse sidusrühmades, mis ei piirdu ainult aktsionäride, omanike või töötajate huvidega. “Vaid, et ettevõte on tõepoolest läbi mõelnud kõik oma tegevuse kaudu puudutatud sidusrühmad – kaasa arvatud keskkond ja kogukond laiemalt,” lausus Kuusk.

“Kui kasum on ettevõtte põhieesmärk, siis võiks seda saavutada töötajate või klientide abil, aga

CSRi kaudu on see pigem mõistliku kompromissi leidmine, kus kõikide osapoolte huvid on kaitstud ning ettevõtte tegevuse lõppväärtus on ühiskonnale laiem,” selgitas ta.

 Vastutustundliku Ettevõtluse Foorumi juhatuse liige Elina Rääsk rääkis CSRi rakendamisest, et oluline on see, kuidas ettevõtted äri teevad. Ehk siis millistest põhimõtetest lähtutakse igapäevases äritegevuses, kuidas arvestatakse siin erinevate osapooltega ning otsuste, tegevuste kolmikmõjuga – majanduslik, sotsiaalne, keskkonnamõõde. Rääsk nentis, et Eestis on kujunenud tubli koolkond ettevõtteid, kes strateegiliselt CSRi oma ettevõtte juhtimises ja tegevuses rakendavad.

Pikemalt loe tänasest Äripäevast. Vajadusel osta päevapilet või telli leht.

 

 

 

Autor: Urve Vilk, Katre Pilvinski

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700