16. november 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas vähendada ja leevendada vaimset tervist mõjutavaid psühholoogilisi ohutegureid?

Hea vaimse tervisega töötajad on edukamad ja õnnelikumad. Euroopa töötervishoiuvõrgustiku (ENWHP) deklaratsiooni põhjal on töökeskkonna viletsa vaimse tervise ja puuduliku heaolu põhjused keerukad ja mitmetahulised, kirjutab ajakiri Perosnali Praktik.

Tööandja saab luua tingimused töötaja elukvaliteedi parandamiseks ning mõjutada selle kaudu tema võimekust.

PRAKTILISED NÄITED ORGANISATSIOONIDEST

Tööülesannete ebaselgus

• Juhid koostavad täpsed ja selged ametijuhendid, mis annavad kindlustunde,

et igaüks teab, mida ta peab tegema.

• Kokku lepitakse töötaja jaoks reaalsed eesmärgid, mis vastavad ta oskustele, teadmistele ja kogemustele ning tööandjalt võimaldatud ressurssidele.

• Töö tulemuslikkuse hindamise kriteeriumid arutavad juht ja töötajad

koos läbi.

Töötingimustega seotud ohud

• Valitakse kvaliteetsed töövahendid.

• Kujundatakse ümber töökoht, et vähendada keskendumist häirivat müra, segamist, katkestamist.

• Tööpäeva kavandatakse 1–2 tundi meili-sõnumi ja telefonivaba keskendumise

aega.

• Töönädalasse planeeritakse aeg enesetäiendamiseks.

• Puhkepausid sisustatakse virgutusvõimlemise, väljas liikumise, muusika kuulamise või muu tervistedendava tegevusega.

• Regulaarsed puhkepausid muudetakse ühiseks traditsiooniks.

 Vastandlikud rollinõuded

• Klientide vägivaldse käitumise ohtu vähendavad turva- ja alarmseadmed,

personali koolitamine, et osata käituda ohu olukorras ning nõustamine, kuidas närvilisi kliente kohelda.

• Meeskonnad komplekteeritakse vastastikuse sobivuse alusel.

• Vaimse tervise probleemide korral lepitakse kokku paindlik töögraafik,

osaline tööaeg, töökohustuste vähendamine või muutmine.

Sotsiaalsest keskkonnast tingitud ohud

• Korraldatakse ühiseid tervise- ja kultuuriüritusi.

• Loodud on võimalused vahetuks omavaheliseks suhtluseks näiteks

puhkenurgas, kus on võimalik sirvida ka ajalehti.

• Korraldatakse regulaarseid ühisarutelusid, et parandada koostööd.

• Lepitakse kokku head tööõhkkonda kujundavad suhtlemis- ja

juhtimistavad.

• Juht ja kolleegid toetavad ka siis, kui töö ei lähe hästi, näiteks arutatakse

läbi kriitilised juhtumid õppimaks teisiti toimima. 

Muudatustest teavitamine

• Organisatsiooni arengu- ja töötaja karjääriplaanid räägitakse läbi ja

kooskõlastatakse arenguvestlustel.

• Töötajad kaasatakse nii organisatsiooni kui ka nende tööd puudutavate

otsuste arutamisse.

• Juhtkonna otsuseid selgitatakse ja põhjendatakse.

Loe pikemalt ajakirjast Personali Praktik.

 

Autor: Urve Vilk, Taimi Elenurm

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700