TÜ teadlased avastasid elamusgeeni

Kihk hüpata langevarjuga ja kalduvus jääda suitsetamisest või hasartmängudest sõltuvusse tuleneb tegelikult ühest geenist, tõestasid Tartu teadlased, uurides 8000 Euroopa päritolu inimese andmeid.

Igal inimesel on olemas geen nimega CTNNA2, kõigest väike muutus selles geenis on aga põhjus, miks mõned inimesed ei talu igapäevarutiini ning on elamustejanulised ehk on näiteks altid proovima mõnuaineid, mängima hasartmänge ning satuvad sagedamini juhuvahekordadesse, vahendab "Aktuaalset kaamerat" ERR uudisteportaal.

"Ja see näitab, et võib-olla selles närvi kasvufaasis on midagi sellist, mis teeb ühed inimesed rohkem põnevust vajavateks ja nendeks, kellele just meeldib oma igapäevaelu monotoonsus," selgitas Tartu ülikooli eksperimentaalpsühholoogia professor Jüri Allik.

Avastuse praktilisest kasust teadlased esialgu ei räägi ega ole juttu ka võimalikust ravimiarendusest, millest geeniuuringute puhul sageli kõneldakse.

"Evolutsioon on ise soosinud seda, et on olemas mõlemat tüüpi inimesi, sest kui kõik oleksid ainult põnevusjanulised, oleks inimkond tõenäoliselt välja surnud, sest nad oleksid näppu- ja peadpidi kuhugi vahele jäänud ja ära jäänud," rääkis Allik.

Osale arutelus

• Urve Vilk

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

Peopaik

Energia avastuskeskus – pinget pakkuv ja ootamatult šikk peopaik

Tallinna vanalinna ja Kalamaja piiril asuv Energia avastuskeskuse hoone on sadade üritusekorraldajate jaoks vastanud kolmele üliolulisele kriteeriumile: a) vana elektrijaama masinamaja peasaal on ootamatu, ent šikk peopaik, b) suurel ekspositsioonialal on külalistele garanteeritult avastamisrõõmu, ja c) keskuse asukoht on lihtsalt väga hea.

Korralda oma koolitus või konverents tulirelvamuuseumis ja lasketiirus

Taktikalise laskmise keskus suudab teile korraldada unustamatu firmaürituse. Meie konverentsiruum asub tulirelvamuuseumis, kus saab tutvuda tulirelvade ajalooga, viia läbi koolitusi või konverentse.

Küsitlus