Nagu elus nii on ka töökohal parem jätta mõni asi – nt e-kiri või tekstisõnum
– saatmata ning nõuda selle asemel näost näkku vestlemist.
Alljärgnevad kommunikatsiooni puudutavad keelud ja käsud peaksid
tulevikus kasuks tulema.
ÄRGE saatke ülemusele e-kirja, milles küsite palgatõusu või ametikõrgendust.
Asjatundjad on ühel meelel, et tuleks leppida kokku aeg ja ülemusega rääkida, see näitab, kui tõsine on kavatsus palgatõusu paluda. Võtke seda kui ärikohtumist.
Ärge arutage palgatõusu e-kirjas, veeautomaadi juures ega telefoni teel.
ÄRGE saatke alluvale e-kirja, milles väljendate rahulolematust sooritusega.
Ilma konteksti, silmside ja hääletoonita võite tekitada vääritimõistmist, vallandada e-kirja-sõja või põhjustada ebavajalikku stressi. Kui stress ongi teie eesmärk, võidakse teid süüdistada ka hirmutamises.
ÄRGE saatke vihast e-kirja. Või vähemalt esitage endale esmalt järgmised
küsimused. Kas asjad saab selgeks rääkida? Kas sinu reaktsioon on asjakohane? Mis juhtuks, kui su e-kiri edastataks teistele või avaldataks? Hoidke seda soovitust silme ees, kui teil tekib järgmine kord kiusatus oma viha virtuaalselt
välja valada.
ÄRGE vajutage ilma hoolika kaalutlemiseta “vasta kõikidele” nuppu.
ÄRGE saatke edasi pimekoopiana saadud e-kirja, mis oli selgelt mõeldud
ainult teatud silmadele, aga…
VÕITE saata e-kirjaga õnnitlusi ja kiidusõnu meeskonnale või mõnele meeskonnaliikmele hästi tehtud töö eest. E-kiri on suurepärane viis jagada kiiduavaldusi suurema hulga inimestega. Muutke see visuaalseks, lisades link edu demonstreerivale videole või fotodele ja kasutage sõnu, mis kirjeldavad tõeselt saaja tugevaid külgi.
Loe pikemalt ajakirjast Personali Praktik.
Autor: Kaisa-Kitri Niit, Urve Vilk