Kuidas panna inimesed ennast kuulama?

Paljud meist saavad töökohal peidetud tähendusega memosid, arusaamatuid e-kirju, puudulikke kutseid, veidraid pilke ja žeste. Seetõttu tasuks üle vaadata tõhusa kommunikatsiooni reeglid.

1. Kahtluse korral kommunikeeri rohkem
Kui sõnum on tähtis, näiteks uus kodukord, direktiiv või koosolek, tuleb sõnumit selguse mõttes korrata. Kordamine on nii selguse kui ka mäletamise võti.

2. Kasuta mitmeid kanaleid. Läheta olulised sõnumid teele mitmel moel
– e-kirjas, pressiteates, suuliselt koosolekul. Eelteade aitab samuti tähelepanu teravdada.

3. Mõtle nagu ajakirjanik
Veendu, et sõnumid vastaksid küsimustele: Kes? Mida? Millal? Kus? Kuidas? Mis on näiteks eeskirjade muutmise edastamise juures kõige tähtsam? MIKS? Kui pole selge, kes midagi algatab ja miks, tekib töötajates suur segadus.

4. Keskendu sihtrühmale
Kasulik on mõelda, et sa kirjutad lugejale. Vaadake oma sõnumid ja e-kirjad enne saatmist saaja pilguga üle. Sina võid aru saada, mida üritad öelda, kuid sihtrühm ei pruugi saada. Seda juhtub tihti tippjuhtkonna ja reatöötajate vahelises kommunikatsioonis, sest juhid eeldavad, et töötajad teavad rohkem, kui nad
tegelikult teavad.

5. Ole usaldatav
“Ütle, mida mõtled ja mõtle, mida ütled.” Ülimalt oluline on olla inimestega
otsekohene, avatud ja aus. Kui soovid, et sinu sõnumid kohale jõuaksid, peab sul olema ausa ja avatud juhi maine. Vastasel juhul inimesed küll kuulavad sind, aga nad ei pruugi sõnagi uskuda.
Enamik inimesi usub, et nad on suurepärased ja efektiivsed suhtlejad.
See on psühholoogilisest aspektist ka mõistetav, sest me suhtleme niivõrd palju ja eeldame, et me lihtsalt PEAME olema head suhtlejad. Neid reegleid järjepidevalt järgides tõenäoliselt olemegi.

Loe pikemalt ajakirjast Personali Praktik.

Osale arutelus

  • Kaisa-Kitri Niit, Urve Vilk

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Pidupäev ajaloolises Roseni Tornis

Eksklusiivsed peoruumid - Roseni Torni väga hea asukoht südalinna tuiksoonel, kaasaegne esitlustehnika ning suurepärane ajalooline interjöör loovad mõnusa keskkonna erinevateks sündmusteks.

Aasta suurejooneliseim sündmus Radisson Blu Sky Hotelis!

Jõulupidu, kui üks ettevõtte olulisemaid sündmusi, on oodatud nii töötajate kui ka koostööpartnerite poolt. Radisson Blu Sky Hotel pakub peohõngulist atmosfääri ning erakordset elamust, mida elevusega oodatakse ja soojusega meenutatakse. Meie eesmärgiks on täita teie soovid ja ergutada maitsemeeli hõrgutistega, milles traditsioonid kohtuvad mitmekesise tänapäevaga.

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

PricewaterhouseCoopers ootab oma tiimiga liituma kahte ASSISTENTI

PricewaterhouseCoopers AS

27. jaanuar 2019

Uudised

Teabevara