Kuidas panna inimesed ennast kuulama?

Paljud meist saavad töökohal peidetud tähendusega memosid, arusaamatuid e-kirju, puudulikke kutseid, veidraid pilke ja žeste. Seetõttu tasuks üle vaadata tõhusa kommunikatsiooni reeglid.

1. Kahtluse korral kommunikeeri rohkem
Kui sõnum on tähtis, näiteks uus kodukord, direktiiv või koosolek, tuleb sõnumit selguse mõttes korrata. Kordamine on nii selguse kui ka mäletamise võti.

2. Kasuta mitmeid kanaleid. Läheta olulised sõnumid teele mitmel moel
– e-kirjas, pressiteates, suuliselt koosolekul. Eelteade aitab samuti tähelepanu teravdada.

3. Mõtle nagu ajakirjanik
Veendu, et sõnumid vastaksid küsimustele: Kes? Mida? Millal? Kus? Kuidas? Mis on näiteks eeskirjade muutmise edastamise juures kõige tähtsam? MIKS? Kui pole selge, kes midagi algatab ja miks, tekib töötajates suur segadus.

4. Keskendu sihtrühmale
Kasulik on mõelda, et sa kirjutad lugejale. Vaadake oma sõnumid ja e-kirjad enne saatmist saaja pilguga üle. Sina võid aru saada, mida üritad öelda, kuid sihtrühm ei pruugi saada. Seda juhtub tihti tippjuhtkonna ja reatöötajate vahelises kommunikatsioonis, sest juhid eeldavad, et töötajad teavad rohkem, kui nad
tegelikult teavad.

5. Ole usaldatav
“Ütle, mida mõtled ja mõtle, mida ütled.” Ülimalt oluline on olla inimestega
otsekohene, avatud ja aus. Kui soovid, et sinu sõnumid kohale jõuaksid, peab sul olema ausa ja avatud juhi maine. Vastasel juhul inimesed küll kuulavad sind, aga nad ei pruugi sõnagi uskuda.
Enamik inimesi usub, et nad on suurepärased ja efektiivsed suhtlejad.
See on psühholoogilisest aspektist ka mõistetav, sest me suhtleme niivõrd palju ja eeldame, et me lihtsalt PEAME olema head suhtlejad. Neid reegleid järjepidevalt järgides tõenäoliselt olemegi.

Loe pikemalt ajakirjast Personali Praktik.

Osale arutelus

  • Kaisa-Kitri Niit, Urve Vilk

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Küsitlus

Millal plaanid suvel puhata?

  • Juunis
    17%
    17%
  • Juulis
    83%
    83%
  • Augustis
    0%
    0%
  • Ei puhkagi suvel
    0%
    0%
  • Muu
    0%
    0%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Käsi­raamatud

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine