Aune Past: ettevõtte eesmärkide saavutamiseks on vajalik avalikkuse toetus

Kogu organisatsiooni kommunikatsioon, alates tippjuhi kõnemaneerist ja lõpetades reklaamiga, peab tugevdama  organisatsiooni soovitud kuvandit, ütleb Past ja Partnerid juhataja ja konsultant Aune Past.

"Minu haridus ja praktiline kogemus on organisatsiooni strateegiline kommunikatsioon, ehk siis näen organisatsiooni tervikuna," rääkis Past Äripäeva lisalehele Juhtimine.

"Organisatsioonide puhul ei näe ma tänases sotsiaalmeedia ja imagoühiskonnas muud teed oma eesmärkide saavutamiseks kui avalikkuse ehk siis tegutsemiskeskkonna erinevate huvigruppide toetust. See tähendab, et kogu organisatsiooni kommunikatsioon, alates tippjuhi kõnemaneerist ja lõpetades reklaamiga, peab tugevdama organisatsiooni soovitud kuvandit."

Seepärast praktiseerib ta kommunikatsioonijuhtimist, kus rõhk on sõnal juhtimine. "See on efektiivne suhtekorraldus, mis hõlmab nii töötajasuhteid, heategevust kui turundust. Seepärast jälgin ma pigem tippjuhte. Tuntud konverentsidel esinejaid ja motivatsioonikõnelejaid jälgin ka, aga kui meelelahutust. On tegijad ja populariseerijad. Tegijatel pole kuigi palju aega lobiseda ja populariseerijatel ise tegutseda, katsetada ja eksida."

Pasti hinnangul on Eestis kerge juhtuma, et muutud oma valdkonna vapiloomaks, kes hästi kõneleb. Alguses on see põnev, käid ühelt konverentsilt teisele, aga kuulajad on ju samuti Eesti väiksusest tulenevalt samad. Nii muutudki tegijast, kelle kogemusi ja teadmisi on huvitav kuulata, meelelahutajaks-kõnelejaks, kelle juttu on ju muhe kuulata, aga midagi kasulikku sealt ei leia.

"Samas olen kindel, et meie enda kõnelemisgurud oleksid kogu maailmas läbilöögivõimelised," lisas ta. "Eestis on palju häid tegijaid, keda ma kuulan. Kodustest näpunäidetest näiteks seda, kuidas Facebookile mingit vidinat juurde panna. Directoris on vahel asju, mille üle annab pikalt järele mõelda. Selliseid praktilisi näpunäiteid otsin ja jälgin hoolega."

Past sõnas, et pole olemas üht suurt õpetust, sest me hindame sõnumeid ennekõike lähtuvalt kõnelejast. Seega on igale organisatsioonile või persoonile  oma sobilik komplekt, mis just tema kuvandiga kõige paremini töötab. "Ma jälgisin alati Steve Jobsi, et mõista tema fenomeni. Richard Brandson ja Rein Kilk on näiteks väga huvitavad praktikas persoonibrändi loojad. Väga huvitavad teadustulemused ja loetavad tekstid on viiest suurest seadumusest ja nende seosest meie geenidega Jüri Allikul ja Anu Realol. Nad väidavad, et üle poole kogu individuaalsest variatiivsusest saab seletada geneetiliste teguritega.  Isiksusepsühholoogia raamat on mul alati lähedal. See võiks küll e-raamatuna iPadis olla."

Veel jälgib Past hoolega, mis toimub teaduses. "Isegi kui ise ei osale mõnel huvitaval konverentsil, leiab infot esinejate kohta, saab nendega ühendust ja enamasti on inimesed valmis saatma oma ettekande tekste, väga palju infot on nende kodulehel, Facebookis või blogis."

On veel üks lõppematu infoallikas. "Ma jälgin põnevusega televiisorist reality showsid. Vaatan seda nagu õppematerjali, püüdes mõista, miks inimesed seda teevad, mida nad järgmisena teevad ja milline tegevus on saatetegijate poolt manipulatiivselt esile kutsutud. Küsimus, miks inimesed teevad seda, mida nad teevad, on miljoni euro küsimus."

Osale arutelus

  • Urve Vilk, Ketlin Rauk

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

V nagu vesi ja vaba aeg

V on veemõnude ja vaba aja veetmise element, mis märgib kõike võrratut ja vajalikku. Hotellist, spaast, restoranist, kohvikust ja konverentsikeskusest koosnev kompleks on koht, kus unustad kõik üleliigse ja pühendud vaevata kõigele, mis elus tegelikult oluline on. Hea tervis. Head inimesed. Hea tuju.

Energia avastuskeskus – pinget pakkuv ja ootamatult šikk peopaik

Tallinna vanalinna ja Kalamaja piiril asuv Energia avastuskeskuse hoone on sadade üritusekorraldajate jaoks vastanud kolmele üliolulisele kriteeriumile: a) vana elektrijaama masinamaja peasaal on ootamatu, ent šikk peopaik, b) suurel ekspositsioonialal on külalistele garanteeritult avastamisrõõmu, ja c) keskuse asukoht on lihtsalt väga hea.

Küsitlus

Millal plaanid suvel puhata?

  • Juunis
    17%
    17%
  • Juulis
    83%
    83%
  • Augustis
    0%
    0%
  • Ei puhkagi suvel
    0%
    0%
  • Muu
    0%
    0%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Teabevara

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine