"Eestis on mitmeid väga tugevaid turundusjuhte, kellel on potentsiaal saada turundusguruks. Arvestades meie turunduskogemust klassikalise turumajanduse tingimuses on aga vaja sellise tiitli saamiseks pikka edulugude seeriat," rääkis Multer. "Hindan eeskujuliku turundusjuhi puhul just pikaajalist ja stabiilset head tulemust. Edukad turundusprojektid võivad õnnestuda paljudel, kuid hindan just pikaajalist stabiilset tulemust. Guru staatuses turundusjuht peaks minu silmis omama kogemust ja edukat stabiilset tulemust mitmes sektoris, sest igas valdkonnas on oma spetsiifika ja eripära."
"Isiklikult hindan enim turundusjuhte, kes on praeguseks liikunud kaugemale Eestist ja tegutsevad edukalt rahvusvahelisel tasandil. Minnes kaugemale oma koduturu piiridest, muutub strateegiline turu tunnetamine ja faktidel baseeruv otsustamine edu aluseks, sest kõhutunde pealt otsustamine pole sellises keskkonnas enam võimalik. Seetõttu tooksin esile just rahvusvahelisel areenil tegutsevate Eestist pärit turundusjuhtide tublidust," rääkis ta.
"Super oleks, kui meil oleks rohkem rahvusvaheliselt läbi löönud brände," usub Multer. "Näen mitmete põnevate start-up'ide puhul probleemina just meie turunduslikku kogenematust rahvusvahelisele turule sisenemisel. Kuid üldiselt on meie turundustöötajate tase muutunud oluliselt tugevamaks, küll me veel kuuleme edulugudest."
"Minu jaoks on Eestis turunduses ca kümme autoriteeti, kelle ettekandeid ja mõttekäike on alati põnev kuulata ning midagi kõrva taha panna. Lisaks veel rida reklaamiagentuuride võtmeisikuid. Enamikul neist on praegu üle kümne aasta pikkune staaž turunduses ehk kindlasti pole nemad ka veel oma karjääri kõrgpunktis."
"Usun, et turundusjuhi üheks edu aluseks on n-ö läbisõit ehk ajaga kogunenud kogemustepagas. Turundus on kiiresti arenev valdkond ja kogemuste kaudu tekib oskus tegevuse ja tagajärgede seoseid näha," rääkis Multer.
Autor: Urve Vilk, Ketlin Rauk